شش سلاحی که داعش بیشترین استفاده را از آنها دارد

گروه تروریستی داعش نه فقط از تنوع ملیتی زیادی در میان نیروهایش برخوردار بوده و تروریستهایی از حدود 80 کشور مختلف جهان وارد این گروه شده اند اما در عین حال انبار متنوعی از سلاح‌های قدیمی و جدید ساخت کشورهای گوناگون جهان را نیز در اختیار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی درباره رایج‌ترین سلاح‌های مورد استفاده تروریست‌های داعش در عراق و سوریه نوشت:

«مشاهده شده است که تروریست‌های داعش نه فقط از سلاح های متعلق به دوره های زمانی مختلف بلکه در عین حال از سلاح‌های ساخت کشورهای مختلف استفاده می‌کنند. این دیگر غیر عادی نیست که ببینیم تروریست‌های داعش از مسلسل‌های قدیمی کلاشنیکف متعلق به دوره شوروی سابق همزمان با مسلسل‌های مدرن‌تر آمریکایی ام- 16 استفاده می‌کنند. در این جا فهرستی از برخی از رایج‌ترین سلاح‌های انفرادی مورد استفاده تروریست‌های داعش را ذکر می‌کنیم.

مسلسل کلاشنیکف AK-47

مسلسل کلاشنیکف مدل AK-47 یکی از پراستفاده ترین مدل‌های این مسلسل در جهان است و خاورمیانه نیز از این مساله مستثنی نیست. هنگامی که داعش بخش زیادی از خاک سوریه را اشغال کرد تروریست‌های این گروه تعداد زیادی مسلسل کلاشنیکف ساخت روسیه و شوروی سابق را در انبارهای سلاح متعلق به ارتش سوریه پیدا کردند.

مسلسل‌های آمریکایی ام- 16

تروریست‌های داعش پس از آن‌که توانستند بخشی از شبه‌نظامیان عراقی و گروهی از دیگر شورشیان سوری را شکست دهند اقدام به تصاحب سلاح‌های آمریکایی آن‌ها از جمله مسلسل‌های ام- 16 کردند. از طرف دیگر برخی شورشیان سوری که پیش از آن توسط ارتش آمریکا آموزش و حمایت شده بودند نیز ضمن در اختیار داشتن چنینی سلاحی به تروریست‌های داعش پیوسته و عده‌ای دیگر از آن‌ها نیز با به جاگذاشتن سلاح‌هایشان در میدان جنگ فرار کردند و داعش سلاح‌های آن‌ها را تصاحب کرد.

مسلسل سبک MP5 هکلر اند کوچ

این مسلسل‌های سبک 9 میلی‌متری طراحی شده در آلمان یکی از رایج‌ترین مسلسل‌های سبک در جهان بوده و سازمان های امنیتی و نیروهای پلیس بالغ بر 40 کشور در جهان از این مسلسل‌ها استفاده می‌کنند. تعداد زیادی از مسلسل‌های MP5 از طریق مجراهای غیرقانونی مختلف سر از سوریه و عراق درآورده‌اند و این مسلسل‌ها نیز در میان تروریست‌های داعش محبوب هستند.

سلاح نیمه اتوماتیک FN FAL

این مسلسل‌های نیمه اتوماتیک ساخت شرکت بلژیکی "فابریک ناسیونال دو هرستال" بوده و در زمان جنگ سرد اکثر کشورهای عضو ائتلاف ناتو به استثنای آمریکا از این سلاح استفاده می‌کردند به حدی که این سلاح به "دست راست جهان آزاد" شهرت یافت. تروریست‌ها توانسته‌اند به آسانی به این سلاح‌ها به دلیل محبوبیت و استفاده جهانی آنها دست پیدا کنند.

تیربار سبک RPK

این تیربارهای سبک ساخت شوروی سابق که توسط میخائیل کلاشنیکف در اواخر دهه 1950 طراحی شدند یکی از کامل‌ترین سلاح‌هایی هستند که داعش برای قدرت آتش متحرک از آن‌ها استفاده می‌کند. این تیربار پیش از این نیز به طور گسترده در میادین جنگ در سراسر خاورمیانه استفاده شده است. داعش پس از تصرف انبارهای سلاح ارتش سوریه توانست تعداد زیادی از این تیربارها را به دست بیاورد.

تک تیرانداز دراگونوف

تک تیراندازهای نیمه اتوماتیک دراگونوف یک سلاح محبوب دیگر ساخت شوروی هستند که به دست تروریست‌های داعش افتاده‌اند. این تک تیراندازها به طور رسمی در بیش از 30 کشور جهان از جمله ایران و عراق مورد استفاده هستند. درک این موضوع سخت نیست که بفهمیم چطور این تک تیراندازها به دست تروریست‌های داعش افتادند.»

301302

کد خبر: 564286

وب گردی

وب گردی