آزادسازی نرخ بلیت هواپیمایی به معنی افزایش قیمت نیست

سه‌شنبه 24 آذر 1394 - 13:29
کد مطلب: 564423
هواپیما

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، با تاکید بر نیاز صنعت هوانوردی به انگیزه برای سرمایه گذاری، هدف از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را توسعه کسب و کار دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رحمت الله مه‌آبادی، گفت: طرح آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی در اجرای برنامه پنجم توسعه بوده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور،افزود: اجرای این طرح فرصت مناسبی را برای توسعه کسب و کار در صنعت هوانوردی کشور فراهم می‌آورد.

وی، افزود: آزادسازی نرخ پروازهای هوایی به معنای افزایش قیمت نیست بلکه راهی برای ایجاد تعادل در عرضه بلیط پروازهای هوایی به شمار می‌رود. صنعت هوانوردی کشور به فرایند کسب و کار مناسب نیازمند است تا بتوانیم با ایجاد انگیزه، شرایط لازم را برای سرمایه گذاری‌های بزرگ فراهم آوریم.

وی، گفت: هرچند طرح آزادسازی قیمت پروازها اجرا شده است اما هنوز قیمت بلیت برخی مسیرها به صورت تکلیفی تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، تاکید کرد: این طرح در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده است تا قیمت پروازهای هوایی با ارائه خدمات کیفی در جایگاه واقعی خود قرار گیرد و وضع صنعت هوانوردی کشور باعث تضعیف شرکت‌های هوایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: زمانی ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم، پنجمین شرکت برتر هوایی جهان و در منطقه نیز بهترین شرکت هوایی از نظر شمار ناوگان و ارائه کیفیت خدمات هوایی بود اما با گذشت چندین سال و ضعیف شدن این شرکت، اکنون بیشتر هواپیماهای آن زمین گیر شده و عمر ناوگان آن نیز افزایش پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور،گفت: اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که سالانه ده ها میلیارد تومان ضرر می‌دهد و هواپیمایی آسمان نیز بدهکارترین شرکت هوایی ایران است.

به گفته او، کسب و کار نامناسب در صنعت هوانوردی باعث ورشکستگی 12 شرکت و خروج آنها از چرخه صنعت هوانوردی کشور شد. این وضع نشان می‌دهد شرکت‌های هوایی ایران در شرایط مناسبی قرار ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: هم اکنون ایرلاین‌ها به بانک‌ها، شرکت فرودگاه ‌های کشور و بخش تامین سوخت بیشتر بدهی را دارند و صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور باید با استفاده از سازوکارهای مناسب بتواند ارزش‌های اقتصادی بیشتری را تولید کند.

مه‌آبادی، افزود: 54 فرودگاه کشور بسیار زیانده شده‌اند که البته این شبکه‌های فرودگاهی می‌توانند در تولید ثروت و ارزش اقتصادی نقش مهمی را ایفا کنند.

وی،گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در صنعت هوانوردی کشور از موقعیت سرزمینی استثنایی خود بین اروپا و آسیای جنوب شرقی استفاده کند و انتظار داریم با توجه به نیروی انسانی متخصص سهم خود را در صنعت هوانوردی منطقه افزایش دهیم.

401401

15 / 15
کد خبر: 564423 0 0

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار