بداهه نگاری های داود اکبری درمعرض نمایش قرار می گیرد

جدید ترین آثار بداهه نویسی و بداهه نگاری های داود اکبری از 27 آذر ماه در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار می رود.

به گزارش ایسکانیوز اکبری با الهام از خطوط تحریری هنر اصیل ایرانی و نقاشی های رضا عباسی و دیگر مینیاتور های مکتب تبریز و هرات به ترکیب بندی هایی دست یافته که با عنوان بداهه نگاری و بداهه نویسی شناخته می شود.
از جمله نکاتی که داوود اکبری در آثار خود به آن توجه می کند بکارگیری عناصر و مبانی تئوریک هنر های تجسمی است. در واقع در مجموعه اثار او عناصر در خدمت کمپوزیسیون و ترکیب بندی های نو قرار می گیرد.
این هنرمند همچنین معتقد است بداهه نگاری و بداهه نویسی می تواند شکاف جدیدی در رویکرد های تکنیکی هنر معاصر پدید آورد. استفاده از ابزار و تکنیک های نگارشی و ترسیمی هنر خوشنویسی ایرانی نیز از دیگر ویژگی های آثار بداهه این هنرمند تهرانی است.
داود اکبری متولد 1338 دانش آموخته رشته طراحی صنعتی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مدرس مباحث طراحی (با الهام از طبیعت) تاکنون برگزاری نمایشگاه های مختلفی را در کارنامه هنری خود داشته که از آن میان می توان به برگزاری نمایشگاه مس نگاری های ایرانی در نگارخانه های سعد آباد ، نگارخانه امیر کبیر و نگار خانه خورشید در بین سالهای 78 ،79و 80 اشاره کرد.
شایان ذکر است نمایشگاه بداهه نگاری های داوود اکبری تا 4 دی ماه همه روزه ازساعت ١٠ تا٢٠ در گالری شماره ٢ فرهنگسرای نیاوران پذیرای مخاطبان است.

502502

کد خبر: 564455

وب گردی

وب گردی