جامعه مدرسین از دولت نیجریه  خواستار مداوای فوری  شیخ ابراهیم زکزاکی شد

جامعه مدرسین در بیانیه ای از دولت نیجریه در خواست کرد ضمن مجازات عوامل خودسر نظامی خود، آزادی و مداوای فوری عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و اعاده حقوق دیگر آسیب دیدگان در این حادثه تلخ را بررسی و از نظامیان خود بخواهد بجای حمله به مسلمانان، فکری جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی مانند بوکوحرام بکند.

به گزارش ایسکانیوز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت حمله نیروهای نظامی نیجریه به جامعه شیعیان این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در این مقطع حساس تاریخی که جهان اسلام با چالشهای مختلفی مانند صهیونیست و گروه‌های تکفیری و تروریستی و نقشه‌‌های شوم استکبار جهانی در بسیاری از کشورهای اسلامی مواجه است جای تأسف است در کشور نیجریه که 70 درصد از مردم آن مسلمان می‌باشد شاهد جنایت آشکار نظامیان در حمله به حسینیه بقیه‌الله و منزل رهبر شیعیان این کشور باشیم که منجر به شهادت رسیدن صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزاکی و اطرافیان ایشان گردید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه ضمن محکوم کردن این حرکت خصمانه و نابخردانه نظامیان در این کشور، بر حفظ حقوق همه مسلمانان در سراسر جهان تاکید و همه را بر حفظ وحدت و هوشیاری در مقابل چنین توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دعوت کرده است.

این بیانیه تصریح می‌کند: جامعه مدرسین از مجامع بین المللی و حقوق بشری که در کوچکترین حادثه‌ای در جهان موضع گیری می‌کنند اما در مقابل این جنایت بزرگ سکوت اختیار کرده‌اند درخواست کرده است واکنش جدی در مقابل چنین مسائلی از خود نشان دهند.

در بخش پایانی این بیانیه تاکید شده است: در پایان از دولت نیجریه می‌خواهیم ضمن مجازات عوامل خودسر نظامی خود، آزادی و مداوای فوری عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و اعاده حقوق دیگر آسیب دیدگان در این حادثه تلخ را بررسی و از نظامیان خود بخواهد بجای حمله به مسلمانان، فکری جدی برای مقابله با گروه‌های تروریستی مانند بوکوحرام بکند.

10203

کد خبر: 564456

وب گردی

وب گردی