فیلم کودک  ایرانی در جشنواره فیلم «نویی مجیک» فرانسه

فیلم «وقتی که بچه بودم» به کارگردانی «مریم کشکولی‌نیا» در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن «نویی مجیک» فرانسه به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز مخاطبان بزرگ‌سال بخش مسابقه این رویداد هنری در شهر «بِگل» در قالب یک مجموعه فیلم یک ساعت و شانزده دقیقه‌ای به تماشای این اثر انیمیشن به همراه هشت فیلم کوتاه انیمیشن نشستند.
فیلم هشت دقیقه و 30 ثانیه‌ای «وقتی که بچه بودم» تا‌کنون توانسته پانزده حضور بین‌المللی و یک جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کند.
در همین حال جشنواره هنری سالانه «نویی مجیک»، امسال نیز با هدف کشف مخاطبان خلاقی که در سراسر دنیا و با استفاده از تکنیک‌های گوناگون فیلم انیمیشن می‌سازند، از 11 تا 22 آذرماه 1394 در شهر «بِگل» کشور «فرانسه» برگزار شد.
این جشنواره از بخش‌های مختلفی تشکیل شده بود و امسال در بخش مسابقه آن 49 فیلم از کشورهای «شیلی»، «سوئیس»، «بلژیک»، «فرانسه»، «آلمان»، «کانادا»، «ایران»، «انگلستان»، «استونی»، «تایوان»، «نروژ»، «مکزیک»، «فنلاند»، «ایتالیا»، «روسیه» و «اسپانیا» به نمایش درآمد.
هیأت انتخاب جشنواره نیز متشکل از داوران فرانسوی و غیرفرانسوی سه جایزه ویژه به بخش مسابقه فیلم کوتاه اختصاص دادند.
از بخش‌های جنبی این جشنواره نیز می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی انیمیشن انیماتورهای مطرح دنیا، نمایشگاهی از آثار اولیه صنعت انیمیشن جهان، دوره های تخصصی انیمیشن و سمینارهای تخصصی اشاره کرد.

502502

کد خبر: 564468

وب گردی

وب گردی