صدور کارت هوشمند ملی در دو هفته برای شرکت در انتخابات

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور کارت هوشمند ملی برای حضور در انتخابات طی دو هفته خبر داد و گفت: افرادی که کارت ملی ندارند از اول بهمن ماه می‌توانند برای ثبت نام و دریافت کارت ملی اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید علیرضا آوایی در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور که امروز در ثبت احوال برگزار شد، گفت: تمامی اشکالات، سوالات و ابهامات در مورد برگزاری انتخابات با حضور اعضای ستاد در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد.

او گفت: برای شرکت در انتخابات، افراد نیازمند کارت ملی و شناسنامه هستند و آنهایی که کارت ملی ندارند و ۱۸ سالشان تمام شده، برای شرکت در انتخابات باید به سازمان مراجعه و کارت هوشمند ملی دریافت کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه کمتر از ۳ میلیون نفر در کشور کارت ملی ندارند، گفت: تاکنون در چندین مرحله در اطلاعیه های مختلف از این افراد دعوت کرده ایم که برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند و تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از این افراد مراجعه کرده اند.

او از تسهیل در صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان فاقد کارت ملی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صدور عادی کارت هوشمند زمان طولانی نیاز دارد، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قصد داریم از اول بهمن ماه طی ۱۵ روز برای افراد فاقد کارت ملی، کارت هوشمند صادر کنیم.

به گفته آوایی: همچنین برای اعضای هیئت اجرایی انتخابات نیز کارت هوشمند طی دو الی سه روز صادر خواهد شد.

او گفت: امیدواریم با استفاده از کارت هوشمند و ملی و همچنین شناسنامه، میزان تخلفات در انتخابات به حداقل خود برسد.

او گفت: تمامی استانها از هم اکنون برای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم بسیج هستند.

10102

کد خبر: 564543

وب گردی

وب گردی