آخرین وضعیت اختلاف دو وزارتخانه درباره رشته روانشناسی بالینی

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت اختلاف وزارتین علوم و بهداشت درباره رواشناسی بالینی گفت: فارغ التحصیلان این رشته صرف نظر از محل تربیت باید توانمند باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازمهر، دکتر حمید اکبری گفت: ما در وزارت بهداشت هنوز درباره رشته های بین رشته ای مشترک با وزارت علوم به جمع بندی کامل نرسیده ایم و در حال بحث و تبادل نظر با این وزارتخانه هستیم.

او گفت: در حال حاضر برخی رشته ها هستند که در دانشگاه های وابسته به دو وزارتخانه ارائه می شوند مانند مهندسی بیمارستانی. این مدل رشته ها بیشتر پایه، علوم فنی و مهندسی دارند و وزارت بهداشت هم قبول دارد که این رشته ها باید در دانشگاه های وزارت علوم ارائه شود.

اکبری گفت: برخی از رشته ها هم هستند که وزارت علوم با وزارت بهداشت توافق کرده است که این رشته ها متعلق به وزارت بهداشت است و وزارت علوم به آنها وارد نشود.

او با اشاره به رشته روانشناسی بالینی که محل اختلاف میان دو وزارتخانه است گفت: در مورد این رشته هنوز توافق حاصل نشده است و باید ساماندهی شود . معتقدیم صرف نظر از محل اجرای رشته، آن رشته با یک برنامه درسی و با یک شرایط و ضوابط استاندارد باید اجرا شود و ضمن اینکه این رشته بخش بالینی دارد و باید دانشجو در بیمارستان هم آموزش ببیند که وزارت علوم این امکان را ندارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: اگر به توافق برسیم و قرار باشد رشته روانشناسی بالینی کماکان در وزارت علوم هم ارائه شود باید بخش های مناسب بالینی را با توافق با بیمارستان ها و دانشکده های وابسته به وزارت بهداشت انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

او گفت: آنچه در وزارت بهداشت مهم است کیفیت خوب رشته روانشناسی بالینی است. ما به دنبال این نیستیم که این رشته در کجا ارائه می شود اما می خواهیم مردم خیال شان راحت باشد که دانش آموخته روانشناس بالینی توانایی لازم را دارد. البته بحث وزارت علوم هم همین است. در واقع صرف نظر از محل تربیت و آموزش فرد باید توانمندی داشته باشد.

اکبری گفت: نکته مهم این است که باید مشخص باشد که چه کسی در قبال جامعه مسئولیت دارد. متولی سلامت جامعه وزارت بهداشت است و رشته ای که به سلامت بر می گردد باید در این وزارتخانه باشد و از پتانسیل های بخش های دیگر استفاده کند.

20102

کد خبر: 564665

وب گردی

وب گردی