توضیحات دادستان کل کشور درباره احتمال حذف اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر و تبلیغات داعش در ایران

دادستان کل کشور گفت: اراده نظام در همه بخش‌ها این خواهد بود که برخورد و پیگیری بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر را داشته باشد و ما نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر هیچ‌گونه آتش‌بسی نداریم. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی مرتبط با داعش در ایران دستگیر شده‌اند؟ گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به آگاهی و دشمن شناسی مردم، تبلیغات داعش را بسیار بی‌اثر می‌بینیم.

وی ادامه داد: امروز صدای کسانی که مظهر تشکیل و مبدأ داعش بودند درآمده، کشورهایی که خودشان نسبت به تجهیزات داعش اقداماتی انجام می‌دادند در حال حاضر از داعش اعلام تنفر می‌کنند، البته ما معتقدیم که این اعلام تنفر و بیزاری ظاهری است و آنها همچنان در حال تجهیز داعش هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز با حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اوضاع کاملاً تحت کنترل است.

رییسی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان پیشنهاد حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‌اند، واکنش دادستانی نسبت به این موضوع چیست، گفت: قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر به قوت خود باقیست و بنای نظام آن است که بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری حرکت کند، البته ما در این رابطه سیاست‌های قطعی ابلاغی داریم.

وی ادامه داد: اراده نظام در همه بخش‌ها این خواهد بود که برخورد و پیگیری بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر را داشته باشد و ما نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر هیچ‌گونه آتش‌بسی نداریم.

۲۰۲۰

کد خبر: 564666

وب گردی

وب گردی