آیت الله یزدی:  رئیس جمهوری نیجریه زمینه آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی را فراهم کند

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به مناسبت حادثه شهادت شیعیان در کشور نیجریه گفت: از سازمان های مدافع حقوق بشر و رئیس جمهوری کشور نیجریه می خواهم با بررسی موضوع، زمینه آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی را فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام آیت الله محمد یزدی آمده است:خبر حمله وحشیانه به منزل جناب شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و تخریب حسینیه بقیة الله(عج) توسط ارتش این کشور که موجب به شهادت رسیدن جمع زیادی از شیعیان مظلوم نیجریه شد، باعث تاثر و تالم همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان شد.

آیت الله یزدی در این پیام با محکوم کردن این جنایت هولناک و عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، حوزه­ های علمیه به ویژه طلاب نیجریه­ ای مقیم حوزه علمیه قم و عموم مسلمانان جهان بر لزوم یکپارچگی جهان اسلام و هوشیاری در برابر توطئه­ های تکفیری صهیونیستی تاکید و از سازمان های مدافع حقوق بشر و رئیس جمهوری کشور نیجریه خواسته با بررسی موضوع، زمینه آزادی شیخ ابراهیم زاکزاکی را فراهم کرده و عوامل خودسر این حادثه دردناک را به سزای اعمال ناشایست خود برساند و مانع تفرقه افکنی، تبعیض مذهبی و میدان داری ارتش، پلیس و گروه های افراطی همچون بوکوحرام در این کشور گردد.

طی روزهای گذشته جامعه مسلمانان شیعه نیجریه هدف حملات متعدد ارتش این کشور قرار داشته است. ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.

اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزاکی در این حمله حکایت دارد.

10203

کد خبر: 564675

وب گردی

وب گردی