نامه «ویرجینیا وولف» به حراج گذاشته می شود

نامه‌ای که «ویرجینیا وولف» رمان‌نویس سرشناس انگلیسی در آن دوستش را به ادامه زندگی دعوت کرده بود، چوب حراج می‌خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین نامه‌ای که ویرجینیا وولف نویسنده «خیزاب‌ها» و «به سوی فانوس دریایی» یک سال پیش از خودکشی، به دوستش «فیلیپ مورل» نوشته بود در یک حراجی عرضه می‌شود.

قیمت پایه‌ این نامه سه‌صفحه‌ای را بین 1000 تا 1500 پوند تعیین کرده‌اند. وولف در این نامه که اندکی پس از درگرفتن جنگ جهانی دوم به نگارش درآمده، برای بیماری «مورل» ابراز همدردی کرده و از او خواسته تا به زندگی ادامه دهد، چرا که خیلی از دوستانش اخیرا تسلیم مرگ شده‌اند.

وولف این نامه را در جولای 1940، یعنی یک سال پیش از این که سنگ در جیب‌هایش بریزد و با غرق کردن خود در رودخانه به زندگی‌اش پایان دهد، نوشته است.

«فیلیپ مورل» سیاستمداری لیبرال بود که از نارسایی قلبی رنج می‌برد و پزشکان بالا رفتن از پله‌ها را برای او قدغن کرده بودند.

ویرجینیا وولف نویسنده انگلیسی بود که آثاری چون «خانم دالووی»، «به سوی فانوس دریایی» و « اتاقی از آن خود» را به رشته تحریر درآورده است. وولف که یکی از بنیان‌گذاران بنیاد «بلومزبری» بود در جنگ‌های جهانی اول و دوم بسیاری از دوستان خود را از دست داد که باعث افسردگی شدیدش شد و در نهایت در تاریخ 28 مارس 1941، پس از اتمام آخرین رمان خود به ‌نام «بین دو پرده‌ نمایش»، خسته و رنجور از وقایع جنگ و تحت تأثیر روحیه‌ حساس و شکننده‌ خود، با جیب‌های پر از سنگ به رودخانه‌ «اوز» در «رادمال» رفت و خود را غرق کرد.

رمان‌های وولف عبارتند از: «سفر به بیرون»، «شب و روز»، «اتاق جیکوب»، «خانم دلووی»، «به‌سوی فانوس دریایی»، «اورلاندو»، «موج‌ها» (خیزاب‌ها)، «فلاش»، «سال‌ها» و «بین دو پرده‌ نمایش». از آثار غیرداستانی او هم می‌توان به «اتاقی از آن خود» و «سه گینی» اشاره کرد.

502502

کد خبر: 564717

وب گردی

وب گردی