خیرین و نیکوکاران همواره با حمایت های مالی و معنوی خود، زمینه ساز کارهایی شده اند که برای همیشه جاودانه می ماند. در این بین، خیرین مدرسه ساز، از جایگاه ویژه در جامعه و در بین مردم برخوردارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، بر اساس بخشنامه ای که ادارات آموزش و پرورش هر منطقه به مدارس خیر ساز ابلاغ کرده اند، مدیران این قبیل مدارس می بایست نسبت به برگزاری جلسات هم اندیشی در راستای تقدیر از خیرین و نیکوکاران در امر مدرسه سازی، اقدام کنند.

اما امسال برنامه های خیرین مدرسه ساز، یک تفاوت با سال های قبل داشت و ای کاش همیشه کارها به مسئولان مدارس و اولیاء دانش آموزان واگذار شود. چون، وقتی پای دانش آموزان به میان می آید، همه کارها یه جورایی جذاب تر و دلنشین تر می شود.

مدیر یکی از دبستان های هیئت امنایی در جنوب تهران، در ابتکاری جالب، از مدت ها قبل از دانش آموزان خواسته بود نظرشان را درباره افرادی که در ساخت مدرسه پیشقدم می شوند، در قالب نامه ای کوتاه، به نگارش در بیاورند.

روز مراسم فرا رسید و برنامه با حضور خیر مدرسه ساز و همچنین نماینده ای از اداره آموزش و پرورش و مسئولان مدرسه، به همراه دانش آموزان، برگزار شد.

در ابتدا، گزارشی از روند فعالیت های خیرین مدرسه ساز ارائه شد و در ادامه صحبت های معمول بود تا اینکه نوبت به حرف های خودمانی بچه ها رسید.

دل نوشته هایی که دانش آموزان کوچک این دبستان، به قلم خود نوشته بودند. حرف هایی که اشک را در چشمان حاضران و خیر مدرسه ساز جاری ساخت.

یکی از بچه ها نوشته بود که آرزو دارد وقتی بزرگ شد مدرسه بسازد.

وقتی با این دانش آموز هم صحبت شدیم و خواستیم بگوید چرا چنین آرزویی دارد، گفت: آخه هنوز بچه هایی هستند که مدرسه خوب ندارند.

منظورش را گرفتم، همان دانش آموزانی را می گفت که در چادرها و کپرها درس می خوانند. زیرا آفتاب گرم و سرمای هوا، با هزاران آرزو پای درس معلم می نشینند.

یکی دیگه از بچه ها نوشته بود: سلام و درود به بزرگوار عزیزمان جناب آقای کرباسی. وقتی می بینیم انسان هایی مثل شما با ساختن مدرسه هایی مثل مدرسه ما باعث رشد علم و ادب و از بین بردن بی سوادی می شوند، خیلی خوشحالم و تشکر و خسته نباشید می گویم.

دیگری نوشته است: من تا حالا شما را ندیدم ولی در آسمان فرشته ها شما را می شناسند.

تشبیه خیرین مدرسه ساز به فرشتگانی که برای آینده دانش آموزان، مدرسه ای بنا می کنند، نهایت دلدادگی بچه هایی است که افراد نیکوکار و خیرین را دوست دارند.

بر اساس اعلام رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، در حال حاضر 600 هزار خیر مدرسه ساز داریم که هر کدام در گوشه ای از این سرزمین، برای توسعه علم و دانش و ادب، تلاش می کنند. 600 هزار انسانی که شاید کمتر آنها را بشناسیم، اما یادگارهای آنها را همیشه می بینیم.

مسئول مدرسه کرباسی با تقدیر از زحمات خیرین مدرسه ساز، گفت: قطعا برای پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در کشور، نیازمند افرادی دلسوز هستیم که خیرین مدرسه ساز، نمونه بارز کسانی هستند که در این راه تلاش می کنند.

آدمی از خواندن دل نوشته های دانش آموزان سیر نمی شود. دست نوشته هایی که از درون دل ها بر روی کاغذهای سفید نشسته اند.

20102

کد خبر: 564738

وب گردی

وب گردی