هوشنگ مرادی کرمانی: ایرانی ها مانند پیاز لایه لایه هستند!

مسولان و مدیران مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت روز چهارشنبه 26 آذر ماه با حضور در منزل هوشنگ مرادی کرمانی از او عیادت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به منظور احوال پرسی و تقدیر از یک عمر فعالیت ادبی استاد مرادی کرمانی، مدیران فرهنگی فرهنگسرای گلستان در منزل نویسنده « قصه های مجید» حاضر شده و از او عیادت کردند.

مردای کرمانی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از حال عمومی اش گفت: من از همه کسانی که در مدت بیماری از من عیادت و دلجویی کردند سپاسگزاری می کنم. نوع زندگی من به شکلی است که کمتر در محافل عمومی حاضر می شوم و دنیای آرام و خلوت مخصوص به خودم را دارم.

نویسنده «شما که غریبه نیستید» در ادامه، بیان کرد: من در این مدت به نقش پیگیرانه و دلسوزانه همسرم بیش از پیش واقف شدم. اگر داستان زندگی من را خوانده باشید، می فهمید که من مادرم را در کودکی از دست داده ام. انگار رسالت او این بود که من را به دنیا بیاورد و از دنیا برود. به همین دلیل همسرم نقش پررنگ تری در زندگی من دارد.

مرادی کرمانی با اشاره به از سرگیری فعالت های ادبی اش ، عنوان کرد: تا کنون حدود 30 پایان نامه دانشگاهی برمبنای آثار من نوشته شده است. اخیرا هم پایان نامه ای با موضوع اقوام ایرانی در آثار من در دست پژوهش است. من معتقدم که ایرانی ها مانند پیاز لایه لایه هستند و به سادگی نمی شود به درونیات آن ها پی برد.

نویسنده « مربای شیرین» در پایان، تصریح کرد: به تازگی استاندار کرمان با من تماس گرفته و از من درخواست کرد که لوح ها و تقدیرنامه ام را در اختیار موزه ای بگذارم که در حال بازسازی در زادگاه من است. در آن جا سالنی به نام من دائر خواهد شد و این اشیا به این موزه انتقال پیدا خواهد کرد.

گفتنی است استاد مرادی کرمانی پنج‌شنبه 12 آذر مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و بعد از آن تا عصر یکشنبه 15 آذر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.

هوشنگ مرادی کرمانی 71 ساله نامزد ایرانی دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن ٢٠١۶ در بخش نویسندگان است. او برای سومین‌بار از سوی شورای کتاب کودک برای دریافت این جایزه معرفی شده است. نویسنده «قصه‌های مجید» سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز از سوی شورای کتاب کودک به سبب آن‌چه «قلم روان و توانایی‌های منحصر به‌فردش» خوانده شد نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن بود.

این احوال پرسی و عیادت که با حضور همسر استاد و گلرخ مرادی کرمانی در منزل ایشان برگزار شد، با اهدای هدیه ای فرهنگی به او پایان یافت.

502502

کد خبر: 564781

وب گردی

وب گردی