برگزاری نمایشگاه کتاب دانشگاه آزاد اسلامی در کابل و هرات

در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، همسان سازی حق تاهل، اولاد و حق مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دولت مطرح و با موافقت اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در صدو چهل و یکمین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که به ریاست دکتر حمید میرزاده برگزار شد، پس از ارائه گزارشی از سوی دکتر طه هاشمی، معاون فرهنگی و دانشجویی، با پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب در کابل و هرات موافقت شد.

در این جلسه، معاونت علوم پزشکی موضوع حق التدریس استادان واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی را مطرح کرد که با موافقت اعضا، مقرر شد حق‌التدریس برای کارشناسان ارشد مربی بالینی غیر هیئت علمی مدعو و استخدامی برابر پیشنهاد معاونت پزشکی افزایش پیدا کند.

برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در رشته‌های پرتقاضا برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود.

در ادامه، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهادهایی را جهت اصلاح وضعیت رفاه اعضای هیئت علمی مطرح کرد؛ بر این اساس مقرر شد جهت حمایت از اعضای هیئت علمی دانشگاه، در چهارچوب طرح شفا، درباره ارائه منازل مسکونی در قالب اجاره به شرط تملیک برنامه‌ریزی شود.

همسان سازی حق اولاد، حق مسکن، حق تاهل کارکنان و اعضای هیئت علمی با کارکنان دولت نیز یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود، که مقرر شد این موضوع در بودجه سال 95 منظور و از ابتدای سال مذکور اجرایی شود.

همچنین مصوب شد برای حق مسکن کارکنانی که از وام خرید مسکن استفاده کرده‌اند، کاهش 50 درصدی اعمال نشود.

در ادامه این جلسه، اعضای جلسه با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر توسعه زبان و ادبیات فارسی، با راه اندازی این رشته درمقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در واحدهای امارات، افغانستان و آکسفورد موافقت کردند و مقرر شد در دفترچه آزمون سال 1395 این رشته‌ها درج شود.

20101

کد خبر: 564874

وب گردی

وب گردی