شکست وودی آلن در اسکار 2016 هدف تارانتینوست!

تا اسم اسکار فیلمنامه را به نام «کوئنتین» نامگذاری نکنند، خیال تارانتینو راحت نمی‌شود. برای همین کارگردان «هشت نفرت‌انگیز» خیلی دوست دارد دو اسکار دیگر ببرد. با وجود اینکه تارانتینو چند بار گفته می‌خواهد فقط 10 فیلم بسازد، اما درباره بردن دو جایزه اسکار دیگر بسیار جدی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، وودی آلن که در حال حاضر با سه جایزه اسکار و 16 نامزدی دریافت جایزه اسکار بهترین رکورد فیلمنامه را در دست دارد، در سال‌های اخیر دشمن‌های زیادی برای خود تراشیده است، اما او حالا یک دشمن بزرگ دیگر هم دارد: کوئنتین تارانتینو که گفته «شکست دادن» آلن و غصب کردن مقام او به عنوان پادشاه فیلمنامه اوریجینال را هدف زندگی‌اش قرار داده.

تارانتینو در مصاحبه‌ای با جی‌کیو گفت: «من به عنوان یک کارگردان خیلی روحیه رقابتی ندارم. اما نکته اینجاست که اگر اسکار سوم بهترین فیلمنامه را هم بگیرم با وودی مساوی می‌شوم. تا وقتی با وودی مساوی نشوم نمی‌توانم او را شکست دهم. من می‌خواهم بیشتر از هر کسی که تا حالا زندگی کرده، جایزه اسکار فیلمنامه اوریجینال بیشتری داشته باشم! می‌خواهم انقدر جایزه داشته باشم که شاید بگویم چهار تا برایم کافی است. و می‌خواهم این کار را با 10 فیلم انجام دهم تا وقتی مردم، آن‌ها جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال را «کوئنتین» بنامند. و همه هم با این کار موافق‌اند».

این کارگردان مصر که با جدیدترین فیلم حماسی وسترنش یعنی «هشت نفرت‌انگیز» روز کریسمس را با دل و روده و خون رنگ آمیزی خواهد کرد، در ادامه گفت: «ایده بردن سه جایزه فیلمنامه اسکار، شاید هم چهارتا خیلی خب، آن هم فقط با 10 فیلم (تارانتینو مدت‌هاست گفته بعد از ساختن 10 فیلم بازنشسته خواهد شد)، این بزرگترین نشانه یک مسیر حرفه‌ای کاری است که به ذهن من می‌رسد. اما من آن را در دوردست در ذهنم خواهم داشت چون فکر می‌کنم که پرستون استرجس شاید از تمام کسانی که تا به حال برنده اسکار شدند نویسنده بهتری است، در حالی که هیچ چیز نبرده است».

با وجود اینکه تارانتینو چند بار گفته می‌خواهد فقط 10 فیلم بسازد، اما درباره بردن دو جایزه اسکار دیگر بسیار جدی است و می‌گوید: «دو جایزه دیگر می‌شود شش سال، حداقل... و من عاشق این ایده هستم که از توانم تا نقطه نهایی استفاده کنم و بعد متوقف شوم و کاری کنم شما کمی بیشتر بخواهید. بیش از حد در مهمانی نمانم. وقتی احساساتم کند شده‌اند لازم نباشد دیگر کار کنم. وقتی نیت‌هایم در بهترین حالت نیستند کار نکنم. مثل سن و توان و ثروت و همسر و بچه و می‌دانید، همه آن چیزهایی که سر راه قرار می‌گیرند.
به عبارت دیگر، «فیلموگرافی در رتبه اول قرار می‌گیرد».
10503

کد خبر: 564922

وب گردی

وب گردی