کلنگ‌زنی 5 خوابگاه دانشجویی در کشور توسط خیرین

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از خردادماه تاکنون پنج خوابگاه دانشجویی توسط خیرین در سطح کشور کلنگ‌زنی شده و در حال احداث است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مجتبی صدیقی ظهر امروز در همایش بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان، گفت: اولویت آموزش عالی توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌هاست و در جاهایی که ایجاب کند طرح آمایش دانشگاه‌ها و دانشجویان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی به شورای انقلاب فرهنگی ارائه شده است و این طرح در حال بررسی است، گفت: طرح آمایش آموزش عالی در هر شهر و منطقه با توجه به ظرفیت‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت و میان‌مدتی که وجود دارد، صورت می‌گیرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای انقلاب فرهنگی طرح آمایش و توسعه کمی و کیفی را در حوزه پزشکی انجام داده و قرار شده است ظرف دو ماه آینده این طرح در حوزه‌های غیرپزشکی به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام شود.

صدیقی با اشاره به بنیاد ‌خیرین که در آموزش عالی کشور بنیانگذاری شده است، گفت: این بنیاد کار رسمی خود را طی سال جاری در شهر مقدس مشهد شروع کرد و تعدادی از خیرین کاشانی نیز در این همایش حضور داشتند و حمایت از دانشجویان برتر بی‌بضاعت و تهیه کتاب به دانشگاه‌ها و دانشجویان از جمله وظایف خیرین این بنیاد است.

به گفته او از خردادماه امسال تا‌کنون به همت خیر‌ین آموزش عالی کشور کلنگ پنج خوابگاه در دانشگاه‌های کشور به زمین زده شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توجه به نخبگان دانشجو در وزارت علوم به فرهنگ عمومی تبدیل شده است، گفت: تقدیر از برترین‌های کنکور طی این سال‌ها در طول سال تحصیلی انجام می‌شده است، ولی امسال این آیین‌نامه اصلاح و مقرر شد دانشجویان نخبه در دانشگاه نیز نخبه باشند و در دانشگاه خود تقدیر شوند و سپس اسامی نخبگان و دانشجویان برتر دانشگاه‌ها به وزارت علوم اعلام شود تا در آیینی که اردیبهشت سال 95 به همین مناسبت برگزار می‌شود، برترین‌های سال 94 اعلام شوند.

صدیقی گفت: امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای مقاطع بعدی، تقدیر‌های مالی امتیازی است که برای دانشجویان برتر و نخبه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای دانشجویان دوره دکترای برتر امکان ادامه تحصیل و فرصت مطالعاتی در خارج از کشور فراهم شده و کل هزینه تحصیل آنها بر عهده دولت است.

او گفت: در اردیبهشت امسال 60 دانشجو برتر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان تجلیل شدند و در سال آینده 40 دانشجوی برتر دانشگاه‌های کشور که در بحث مقالات و سایر مؤلفه‌ها برتر بوده‌اند، توسط دانشگاه‌ها انتخاب و به وزارت علوم معرفی می‌شوند.

20102

کد خبر: 565066

وب گردی

وب گردی