افزایش بدهی‌ وزارت علوم به 7000میلیارد ریال/ امکان معافیت دانشگاه‌ها از عوارض شهرداری

معاون اداری مالی وزیر علوم از پیشنهاد حذف پرداخت عوارض شهرداری برای مراکز آموزشی و پژوهشی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین امید،درمورد میزان بدهی دانشگاه‌ها به شهرداری اظهار کرد: وزارت علوم کل بدهی‌های دانشگاه‌های سراسر کشور را احصا کرد،در ابتدا میزان این بدهی‌ها، 600 میلیارد تومان بود اما اخیرا مواردی دیگر اضافه شده و مشخص شد مبلغ بدهی‌ها 700 میلیارد تومان است.

وی دلیل این میزان بدهی را معافیت مراکز آموزشی و پژوهشی از پرداخت عوارض در قانون پنجم توسعه عنوان کرد و گفت:دلیل این بدهی حذف معافیت از عوارض مراکز آموزشی و پژوهشی در قانون برنامه پنجم توسعه و عدم پیش‌بینی این رقم در پروژه‌ها است.

معاون اداری مالی وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه میزان بدهی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام شده است،درمورد اقدامات وزارت علوم و دولت برای بازپرداخت این بدهی توضیح داد:قرار شده راهی برای بازپرداخت این بدهی از بدهی دولت به شهرداری ها در نظر گرفته شود،در واقع این بدهی توسط دولت پرداخته می‌شود و خود دانشگاه‌ها موظف به پرداخت بدهی نیستند.

دکتر امید از ارائه پیشنهاد حذف پرداخت عوارض شهرداری برای مراکز آموزشی و پژوهشی خبر داد و گفت:در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است که مراکز آموزشی و پژوهشی مجددا از عوارض شهرداری و نوسازی معاف شود.مراحل مقدماتی این پیشنهاد طی شده و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز موافق این پیشنهاد است.

20101

کد خبر: 565077

وب گردی

وب گردی