ناکارآمدی سازمان‌ملل در حمایت از کودکان در مقابل جرایم جنسی صلح‌بانان

یک هیئت مستقل سازمان ملل با انتشار گزارشی از عدم واکنش این سازمان به اتهامات مربوط به سوء‌استفاده از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی توسط صلح بانان فرانسوی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این گزارش موسوم به "گزارش بازبینی مستقل خارجی" در خصوص واکنش سازمان ملل به اتهامات جنسی و سوء‌استفاده در جمهوری آفریقای مرکزی را دریافت کرده و نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

یک گروه مستقل سه نفره که از سوی سازمان ملل تشکیل شده است و یک قاضی کانادایی رهبری آن را به عهده دارد، "ناکارآمدی سازمانی شرم‌آور" در سازمان ملل درخصوص واکنش به اتهامات سوء‌استفاده جنسی صلح‌بانان از کودکان را یادآور شده است.

بان کی‌مون اعلام کرد: با توجه به اهمیت این گزارش، من سریعا در خصوص اقدامات لازم دست به کار خواهم شد. من تاسف عمیق خود را در خصوص اتفاقاتی که برای این کودکان از سوی افرادی که به منظور حفاظت از آنها فرستاده شده بودند، صورت گرفته، اعلام می‌کنم.

براساس این گزارش سه تن از مقامات سازمان ملل از اختیارات خود سوءاستفاده کرده و دو تن از آن‌ها نیز متعاقبا این سازمان را ترک کردند.

او اعلام کرد: اگرچه سربازانی که این سوء‌استفاده‌ها را مرتکب شده‌اند، زیرنظر یگان سازمان ملل نبوده‌اند، این گزارش نشان می‌دهد که سازمان ملل با سرعت، دقت و حساسیت لازم به آن نپرداخته است.

حدود 10 هزار صلح‌بان سازمان ملل در آفریقای مرکزی حضور دارند که هدف آنها توقف خشونت میان گروه‌های شبه نظامی است که این خشونت‌ها از سال 2012 آغاز شده است.

105105

کد خبر: 565082

وب گردی

وب گردی