آلودگی هوا سقط جنین و ناباروری را در زنان افزایش می‌دهد

جراح زنان و زایمان با اشاره به تأثیر آلودگی هوا بر سلامت زنان باردار گفت:‌ این مشکل سقط جنین و ناباروری را در زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، لاله اسلامیان در رابطه با تأثیر آلودگی هوا بر زنان باردار اظهار داشت:‌ آلودگی هوا مشکلات فراوانی برای زنان باردار به همراه دارد، به ویژه در صورتی که هوا به دلیل آلودگی دارای سرب باشد که عوارض آن چندین برابر خواهد شد.

او با بیان اینکه ملاک آماری در تهران و سایر کلان‌شهرها مبنی بر تأثیر آلودگی هوا در سقط جنین و ناباروری نداریم، گفت: ولی به طور کلی در تحقیقات و مطالعات انجام شده آلودگی هوا سبب نازایی، سقط جنین و برخی از ناهنجاری‌های جنینی می‌شود.

به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران زنان بارداری که محل زندگی آنها نزدیک دکل‌های قوی برق باشد، نیز بارداری آنها با مشکل مواجه شده و این مسئله اثرات نامطلوبی را برای جنینشان به همراه دارد.

جراح زنان و زایمان گفت:‌ زنان باردار باید هنگامی که هوا دارای آلودگی بوده حتی‌المقدور در محیط‌های باز قرار نگیرند و سفرهای داخلی شهری خود به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

اسلامیان گفت: زنان بارداری که در زمان آلودگی هوا مجبور به سفرهای داخل شهری می‌شوند بهتر است مصرف شیر را فراموش نکرده و مایعات فراوان بنوشند.

عضو هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: استفاده نکردن از غذاهای آماده و فست‌فود همچنین توجه به مصرف میوه و سبزی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان سبب کاهش تأثیر آلودگی هوا در زنان باردار و جنین آنها می‌شود.

20102

کد خبر: 565141

وب گردی

وب گردی