آمار 58 درصدی صلح وسازش در پرونده های قضایی / رضایت اولیای دم در 4 فقره پرونده قتل غیرعمد

رئیس شورای حل اختلاف زنجان از صلح و سازش 58 درصدی پرونده های قضایی در شوراهای حل اختلاف استان زنجان خبر داد و گفت: 16 هزار و 800 پرونده با صلح و سازش در 6 ماهه نخست امسال مختومه شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سید نجم الدین صفوی گفت: 58 درصد پرونده های قضایی در شوراهای حل اختلاف استان زنجان با صلح وسازش مختومه شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان در ادامه افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندانیان 4 فقره قتل غیرعمد در 6 ماهه اول امسال با رضایت اولیای دم مختومه شده است.

او اضافه کرد: در 6 ماهه اول امسال 36 هزار و 73 پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شدهاست که 35 هزار و 594 پرونده مختومه شده است.

صفوی با اشاره به رضایت اولیای دم در چهار فقره پرونده قتل غیر عمد در حوزه های قضایی زنجان ، سجاسرود و زرین آباد گفت: پرونده های مذکور در زمان اجرای حکم با تلاش و دخالت اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندانیان منجر به صلح و سازش و مانع از اجرای حکم قصاص شد که این امر خداپسندانه موجب شد هر چهار متهم به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردند.

رئیس شورای حل اختلاف زنجان از اولیای دم به عنوان سمبل صبر و گذشت و شکیبایی نام برد و افزود: این اقدام خداپسندانه آنان در جهت صلح و سازش و آزادی زندانیان شایسته تقدیر است.

105105

کد خبر: 565152

وب گردی

وب گردی