پهپادها هیدروژنی می‌شوند

حوزه انرژی‌های نو و شکل‌های تازه تأمین نیروی لازم برای کارها، نه تنها با هدف پاک‌تر شدن زندگی بلکه در برخی موارد با هدف بهینه‌سازی کارآیی است. یک شرکت فعال در زمینه انرژی، اعلام کرده موفق شده از هیدروژن به‌عنوان منبع انرژی پهپاد استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از Engaget، پهپادها یا همان وسایل پرنده بدون سرنشین یکی از پدیده‌های تکنولوژی قرن بیست و یکم هستند که هر روز کارهای تازه‌ای را در حیطه توانایی خود قرار می‌دهند و فهرست کارهایی که قرار است در آینده برعهده بگیرند اکنون به صدها عنوان می‌رسد.

یکی از مشکلات اساسی سر راه استفاده از این وسایل برای اهدافی مانند رساندن بسته‌ها و ارسال خرید مشتریان، مدت زمان پرواز است. در حال حاضر نمونه‌های معمولی و عمومی پهپادها، تنها حداکثر 20 دقیقه می‌تواند پرواز کند و درنتیجه این پهپادها امکان کاربرد در زمینه‌هایی که نیاز به پرواز طولانی مدت دارد کارآیی ندارند.

«انرژی هوشمند» نام شرکتی است که اعلام کرده توانسته با استفاده از سلول‌های هیدروژنی، زمان پرواز پهپادها را به چندین ساعت افزایش دهد.

براساس آنچه شرکت «انرژی هوشمند» اعلام کرده، این سلول‌ها به قدری سبک هستند که بدون هیچ مشکلی پرواز پهپاد با یک بسته یا محموله را فراهم می‌کنند. یکی دیگر از مشکلات این بود که یک پهپاد پس از 20 دقیقه نخست پرواز، باید دو تا چند ساعت را صرف شارژ مجدد باتری خود می‌کرد اما با سلول‌های هیدروژنی دیگر شارژ سنتی معنایی ندارد و پهپاد ظرف 2 دقیقه پس از فرود، آماده پرواز مجدد خواهد بود.

متأسفانه این شرکت هنوز قیمت یا زمانی برای ارائه این سلول‌ها به بازار اعلام نکرده است اما برآورد می‌شود این سلول‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه CES 2016 باشد که نظر بسیاری از شرکت‌ها و علاقه‌مندان به پهپاد را به خود جلب خواهد کرد.

20102

کد خبر: 565210

وب گردی

وب گردی