افزایش توزیع بسته‌های بهداشتی در مراکز کاهش آسیب اعتیاد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در پی گسترش مراکز کاهش آسیب و خدماتی چون توزیع بسته‌های بهداشتی در این مراکز هستیم؛ در این رابطه قبلا جلسات خوبی با مراجع ذیربط برگزار و مقرر شده اعتباری از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و به همان میزان از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی تخصیص داده شود تا نسبت به پیگیری برنامه‌های کاهش آسیب اقدام کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا علیرضا جزینی در خصوص توزیع وسایل بهداشتی و پیشگیری در میان معتادان در مراکز کاهش آسیب گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی در مراکز کاهش آسیب انجام می‌شود که برابر قانون و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

او افزود: حتی در پی گسترش این خدمات و همچنین مراکز کاهش آسیب هستیم و به همین دلیل قبلا جلسات خوبی با مراجع ذیربط برگزار و مقرر شده اعتباری از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و به همان میزان از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی تخصیص داده شود تا نسبت به پیگیری برنامه‌های کاهش آسیب اقدام کنیم. بنابراین اگر تغییراتی اتفاق بیافتد، تغییرات مثبت است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اگر در مقوله اعتیاد خانواده ‏آسیب ببیند، امکان بازگشت مشکل است گفت: سیاست و استراتژی ما در مبارزه با اعتیاد توجه به امر پیشگیری است. در همین راستا باید 80 درصد هزینه‌ها و اعتبارات مقابله و پیشگیری از اعتیاد بر اساس سند جامع پیشگیری از سوی سازمان‌ها و اعضای ستاد تامین شود اما سازمان‌ها آنگونه که باید همکاری نمی‌کنند.

جزینی ادامه داد: استفاده از اقلام و وسایل بهداشتی در مراکز کاهش آسیب امری ضروری است، زیرا 67 درصد ابتلا به ‏بیماری ایدز به دنبال استفاده از سرنگ‌های مشترک اتفاق می‌افتاد که سال گذشته و با گسترش مراکز‎ DIC ‎در کشور این رقم به 45 درصد ‏کاهش یافت.

105105

کد خبر: 565225

وب گردی

وب گردی