رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی: تولید علم نافع مورد توجه پژوهشگران باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت : لازمه آموزش مناسب  پژوهش است ولی تولید مقالات کافی نیست، بلکه ما باید بتوانیم این مقالات را به ثروت تبدیل کنیم .

به گزارش ایسکانیوز، عباس شیخ الاسلامی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد که در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد ، به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه اشاره نمود و گفت : باید تولید علم نافع باشد تا به درد امروز مملکت بخورد و مشکلات جامعه را رفع کند.

وی معلمی ، پژوهش و تولید علم به ثروت را سه توانایی استاد دانشگاه برشمرد وگفت : لازمه آموزش مناسب پژوهش است ولی تولید مقالات کافی نیست، بلکه ما باید بتوانیم این مقالات را به ثروت تبدیل کنیم .

وی با تاکید بر اینکه انسان‌های فناور لزوما استاد دانشگاه نیستند، بیان کرد: در اغلب کشورها بر خلاف کشور ما که جوانان علاقه بسیاری به استاد شدن دارند تاکیدی بر این امر نداشته، بلکه بر مسئله فناوری و تولید ثروت تاکید دارند.

رئیس واحد مشهد به چند طرح پژوهشی دانشجویی موفق اشاره کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند حتی با تولید یک نرم افزار ساده هم به تولید ثروت بپردازند و هم به پیشرفت فناوری در کشور کمک کنند .

شیخ الاسلامی در بخش دیگری ازسخنانش اضافه کرد: بر اساس آیین نامه‌ای که به زودی ابلاغ خواهد شد اساتیدی که فعالیت پژوهشی و فناوری نداشته و طی پنج سال ارتقاء نگرفته‌اند لغو قرارداد خواهند شد و از اساتید جوان که رزومه قابل قبولی دارند می‌توان بهره برد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و تقدیر از اساتید و دانشجویان وسایر دست اندرکاران برگزاری آن، از اختصاص بودجه‌های تشویقی به گروه‌هایی که در نمایشگاه فعالیت بیشتری داشته باشند ، در سال آینده خبر داد.

20101

کد خبر: 565384

وب گردی

وب گردی