نویسنده ترکیه ای: تاسیس حزب عدالت و توسعه  دسیسه ای آمریکایی بود

یک نویسنده ی زن ترکیه ای با انتقاد شدید از سیاست حزب حاکم در کشورش یعنی حزب عدالت و توسعه نوشت: این حزب دسیسه ای آمریکایی بود که با هدف حفظ منافع آمریکا تاسیس شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اسلام‌تایمز: «حمیده یغیت» نویسنده ی ترک در اظهاراتی گفت: هر آنچه که حزب عدالت و توسعه در این کشور انجام می دهد علیه دموکراسی است و هر کسی که سیاست های این حزب را مورد انتقاد قرار دهد ساکت می شود خواه با دستگیری یا با ترور همانطوری که اخیرا در دیاربکر و پیش از آن در کشتار آنکارا و سوروچ به وقوع پیوست.

وی افزود: نظام کنونی در ترکیه نمی تواند صدای مخالفان را بشنود به همین علت شروع به خونریزی و دستگیری کرده است همانطوری که برای سردبیر روزنامه ی «جمهوریت» و نماینده ی این روزنامه در آنکارا بعد از انتشار خبری در خصوص کامیون های متعلق به دستگاه جاسوسی ترکیه که حامل سلاح برای تروریستها در سوریه بود، اتفاق افتاد.

این نویسنده در ادامه از دست داشتن نهادها و سازمان های رسمی ترکیه در حمایت از تروریستها در سوریه در کنار برخی دیگر از کشورها مانند عربستان، قطر، اردن و رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

«حمیده یغیت» گفت: حزب عدالت و توسعه در اصل توطئه ی آمریکایی است که با حفظ منافع این کشور به ویژه در خصوص رقابت بر گاز طبیعی تاسیس شده است.

وی در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که محقق شدن رویاهای رژیم «رجب طیب اردوغان» آنگونه که تصور می شود، سخت است به ویژه با وجود انسان های بیدار در ترکیه که با صداها و نوشته هایشان در برابرش ایستاده اند.

این نویسنده ی ترکیه ای با اشاره به این که با هر شکستی که حزب عدالت و توسعه به آن دچار می شود، به دنبال مکانی دیگر است همانگونه که اخیرا از دخالت نظامی اش در موصل آشکار است، تاکید کرد: سیاست خارجی ترکیه شکست خورده است و کشور را به سوی سرنگونی به پیش می برد.

در خصوص تبلیغات رسانه ای بسیار بی رحمانه که سوریه با آن مواجه است و رسانه های ترکیه ای نیز در این امر مشارکت دارند، این فعال ترکیه ای گفت: به علت دروغ هایی که رسانه های وابسته به «اردوغان» منتشر می کنند، آلودگی های زیادی در اطلاعات وجود دارد.

وی رسانه های ترکیه ای را به ماشین دروغ به ویژه در قبال حوادث سوریه تشبیه کرد.

«حمیده یغیت» در پایان تصریح کرد: مقاومت و پایداری ملت سوریه تنها راه امید برای همه ی ملت های جهان است و ما باید به این ملت کمک کنیم حتی به واسطه ی یک کلمه. عواقب این تحرکات ما در برابر فداکاری های سوری ها که جانشان را برای این وضعیتشان داده اند، قابل مقایسه نیست.

وی افزود: «همه ی کشورهایی که از تروریستها حمایت کردند در حال حاضر در تنگنا و نگرانی از بازگشت این تروریستها به سوی خودشان هستند بنابراین باید دست از سیاستهایشان بکشند و بلکه برای توقف آنچه که شروع کرده اند تلاش نمایند. برای پیروزی مردم سوریه در برابر تروریسم دعا می کنیم.»

301301

کد خبر: 565515

وب گردی

وب گردی