دکتر فاطمه طباطبایی خواستار شد: حضور بانوان در تمام شوراهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته در جلسه هیات رئیسه که با حضور دکتر میرزاده برگزار شد، خواستار حضور بانوان در تمامی شوراهای دانشگاه و کمیته انتصابات شد.

به گزارش ایسکانیوز، فاطمه طباطبایی رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه اخیر هیئت رئیسه که با حضور دکتر میرزاده و سایر اعضا برگزار شد به ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری این شورا و فعالیت‌های آن طی دو سال گذشته پرداخت و گفت: این شورا در مهرماه 92 تشکیل شد، از همان ابتدا این موضوع را در نظر گرفتیم که در ترکیب شورا از آقایان نیز استفاده شود چرا که نمی‌خواستیم در مورد امور مربوط به دانشگاه به صورت جزیره‌ای عمل کنیم.

طباطبایی ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر حضور بانوان در تمامی شوراهای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: آن چه که در شوراهای دانشگاه به تصویب می‌رسد هم مربوط به بانوان دانشگاه است و هم آقایان. از سوی دیگر بانوان دانشگاهی بسیاری وجود دارند که دارای پتانسیل‌های علمی و مدیریتی بوده و می‌توانند در بدنه دنشگاه وارد شده و نظرات خود را ارائه دهند.

او با بیان اینکه آرزو داریم جایگاه زنان در دانشگاه با تدبیر و توجه دکتر میرزاده بهبود پیدا کند، گفت: با تشکیل شورای راهبردی زنان فرهیخته سعی در جمع‌آوری اطلاعاتی پیرامون بانوان توانمند کرده و این کار با تشکیل شوراهای راهبردی زنان فرهیخته در استان‌ها نیز پیگیری شد. در حال حاضر نیز خوشبختانه 28 شورا در استان‌ها تشکیل و 168 جلسه نیز تا کنون برگزار کرده‌ایم.

طباطبایی در ادامه خواستار حضور بانوان در تمامی شوراهای دانشگاه بویژه کمیته انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی شد.

متینه پاکیده دبیر شورای زنان فرهیخته نیز با اشاره به تشکیل شوراهای استانی در مراکز استان ها، درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این شورا، گفت: ایجاد بانک جامع اطلاعات از زنان هیات علمی برای معرفی به بخش‌های مختلف دانشگاه یکی از مهمترین فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود که در این زمینه تا‌کنون موفق به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به زنان هیئت علمی بیش از 200 واحد شده‌ایم.

او با بیان اینکه بررسی مسائل و مشکلات زنان دانشگاهی در واقع یکی از اهداف تشکیل شورای زنان به شمار می‌رود، گفت: در این زمینه طرحی را سفارش دادیم که براساس آن تمام پژوهش‌های دانشگاهی که بعد از انقلاب در حوزه زنان انجام شده، گردآوری می‌شود. چکیده این طرح که مربوط به سه سطح دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی است، در حال حاضر آماده و قرار است از آن برای حل مشکلات زنان دانشگاهی استفاده کنیم.

او درباره دیگر فعالیت‌های این شورا گفت: از دیگر طرح‌هایی انجام شده است می‌توان به طرح کمیته زنان دانشگاهی آیسسکو اشاره کرد که پس از موافقت رئیس دانشگاه آزاد، مکاتباتی با دفتر آیسسکو نیز انجام شد و مقرر شد این طرح پس از تغییراتی مجددا ارائه شود.

طباطبایی نیز در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از دیگر مهمترین کارهای انجام شده طی این مدت شناسایی بانوان هیئت علمی برای تصدی پست‌های مدیریتی است. در همین راستا بانک اطلاعات جامعی تهیه و در اختیار بخش‌های مختلف دانشگاه برای احراز سمت‌هایی چون سمت بازرس، عضویت در هیئت امناهای استانی، معاونت فرهنگی دانشجویی و پست‌های مدیریتی قرار گرفته است.

به گفته دبیر شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی حدود 30 درصد از کارکنان 25 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را بانوان تشکیل می‌دهند.

استفاده از زنان توانمند در سمت‌های مدیریتی در آیین نامه ارزشیابی روسای واحد، برگزاری جلسات و نشست‌های علمی- تخصصی در حوزه زنان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط این شورا به شمار می‌رود.

20101

کد خبر: 565532

وب گردی

وب گردی