جمع‌آوری۴۵۰ زن کارتن‌خواب در فاز نخست/ ۵۰ درصد زنان شهرستانی هستند

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۴۵۰ زن کارتن‌خواب متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۵۰ درصد این زنان را افرادی تشکیل می‌دهند که بنا به دلایلی از شهرستان‌ها به تهران آمده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خانه ملت انوشیروان محسنی بندپی درخصوص اقدامات سازمان بهزیستی پس از جمع‌آوری زنان کارتن خواب، گفت: در حال حاضر زنان کارتن خواب جمع‌آوری شده در کمپ شفق نگهداری می‌شوند، تیم مددکاری سازمان بهزیستی نیز ورود پیدا کرده و برای زنانی که دارای فرزند هستند هم مهدکودکی درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: پس از یک ماه و البته پس از انجام اقدامات سم‌زدایی و مشاوره‌ی به هنگام توسط تیم مددکاری، شهرداری تهران مرکزی تحت عنوان مرکز بهاران برای حرفه‌آموزی، مهارت‌پذیری و تقویت رویکرد اجتماع‌مدارانه این افراد به مدت سه ماه در نظر دارد.

او افزود: در حقیقت آنچه به لحاظ کار‌شناسی با عقبه علمی درنظر گرفته شده به گونه‌ای در مدت چهار ماه انجام می‌گیرد که احتمال بازگشت افراد به مسیر گذشته را کاهش می‌دهد.

جمع‌آوری۴۵۰ زن کارتن‌خواب در فاز نخست جمع‌آوری زنان

محسنی بند‌پی یادآور شد: به طور تقریبی حدود ۴۵۰ زن کارتن خواب در مرکز شفق نگهداری می‌شوند که حدود ۳ نفر از آن‌ها دارای کودک بوده، البته پیش بینی سازمان بهزیستی جمع‌آوری حدود ۶۰۰ زن کارتن خواب و معتاد از مناطق پر ریسک در فاز اول بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: این تعداد جمع‌آوری شده از محله‌ها و پارک‌های پر رفت‌و آمد بودند، محله‌هایی که شکایت بسیاری را به دنبال داشتند، در واقع در گروه جمع آوری شده افراد معتاد و پرخطر جمع‌آوری شدند اما در فازهای بعدی زنان‌‌ رها شده و بی‌پناه که برخی هنگام شب زیر پل‌ها می‌خوابند با همین پروتکل نگهداری، درمانی و مهارت‌آموزی جمع‌آوری می‌شوند.


هماهنگی بهزیستی با دادستانی کل برای انتقال زنان کارتن‌خواب شهرستانی

او با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها حدود ۵۰ درصد از زنان کارتن‌خواب جمع‌آوری شده در فاز نخست شهرستانی هستند، گفت: سازمان بهزیستی با هماهنگی دادستانی کل کشور نسبت به بازگشت زنان کارتن‌خوابی که شهرستانی بودنشان محرز شده اقدامات لازم را انجام می‌دهد، لذا در این خصوص طبق هماهنگی با سازمان بهزیستی شهرستان مورد نظر و با شرط انجام اقدامات به همین شیوه که در پایتخت در حال انجام است، افراد بازگردانده می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: زنان جمع‌آوری شده به مخدرهای مختلف معتاد بوده‌اند هرچند در غربالگری نخست تمامی زنان کارتن خواب معتاد شناخته نشدند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمدرضا آذرنیا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران دهم آذرماه از آغاز کار جمع آوری زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب خبر داد و گفت: مرحله اول این طرح با ابلاغ استاندار و موافقت دادستان تهران توسط نیروی انتظامی در یکی از محلات تهران اجرا شد.

105105

کد خبر: 565635

وب گردی

وب گردی