خانواده ها می توانند زندانی خود را از راه دور ببینند ؟/ بررسی طرح «ملاقات از راه دور با زندانیان»

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت:یکی از سازمان‌هایی که در حال حاضر در مورد ارائه خدمات به آن کار می‌کنیم،سازمان زندان‌ها است و به دنبال این هستیم که سرویس‌هایی از جمله ملاقات از راه دور زندانیان یا درخواست وقت ملاقات با زندانیان را برای این سازمان راه بیندازیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سیامک رفعتی با اشاره به ارائه بسیاری از خدمات قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گفت: ارائه انواع خدمت اعم از خدمات اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی به گروههای هدف،به صورت برخط و با استفاده ازتسیهلات فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دفاتر لحاظ شده است و در حال حاضر نیز کار بر روی ارائه 206دادخواست قضایی به اتمام رسیده است.

او افزود: در حال حاضر نیز به دنبال توسعه دفاتر در مراکز استان ها و شهرستان ها از لحاظ جغرافیایی و همچنین از لحاظ منابع انسانی هستیم.

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به ارائه برنامه های اموزشی ویژه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت:برنامه های آموزشی به صورت مرتب در حال اجرا است و در راستای تثبیت این اقدامات فعالیت می کنیم.

رفعتی با بیان اینکه طراحی سرویس ها و خدمات جدید را در دستور کار داریم،گفت:بر روی سازمان ها و نهادهایی که می توانند از خدمات دفاتر استفاده کنند نیز کار می کنیم و در حال طراحی سرویس های جدید هستیم.

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضائیه تاکید کرد: یکی از سازمان هایی که در حال حاضر در مورد ارائه خدمات به آن کار می کنیم،سازمان زندان ها است و به دنبال این هستیم که سرویس هایی از جمله ملاقات از راه دور زندانیان یا درخواست وقت ملاقات با زندانیان را برای این سازمان راه بیندازیم.

او گفت: این برنامه ها در حال حاضر طرح هستند و به دنبال بررسی تجهیزات و امکانات اجرای این طرح هستیم تا از ظرفیت این دفاتر استفاده کنیم و بر اساس درجه بندی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دارند بتوانیم این خدمات را ارائه بدهیم.

105105

کد خبر: 565638

وب گردی

وب گردی