ابوالفضل زرویی نصرآباد «رمز طنز» را در نیاوران می گشاید

سلسله جلساتی در ارتباط با بازخوانی متون کهن طنز با محوریت طنز با همت کانون ادبی نیاوران از روز دوشنبه  چهاردهم دی ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز امید صباغ نو مسئول کانون ادبی نیاوران از تشکیل جلسات ماهانه ی«رمز طنز» با مدیریت ابوالفضل زرویی نصرآباد خبر داد و گفت: قرار است این نشست ها دوشنبه ی اول هر ماه از ساعت 17-19 در سالن کتابخانه ی فرهنگسرا برگزار شود، اما از آنجایی که آیین پایانی نخستین جشنواره شعر نیاوران روز سه شنبه هشتم دی ماه برگزار می شود و برنامه ی جلسه «رمز طنز» با برنامه های مقدماتی این جشنواره تداخل خواهد داشت، به طور استثنایی جلسه ی دی ماه در روز دوشنبه ی دوم ماه 14/10/94 برگزار می شود.

ابوالفضل زرویی نصرآباد زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز صاحب نامی است که با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدلی و... در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و... طنز نوشته است. بسیاری از نویسندگان و طنز پردازان همچون کیومرث صابری فومنی (گل آقا) ،علی موسوی گرمارودی و ... از او به عنوان یکی از بهترین نویسندگان در حوزه طنز یاد می کنند.

شایان ذکر است در جلسات «رمز طنز» علاوه بر بازخوانی متون کهن طنز، اشعار شاعرانی که در حوزه ی طنز قلم می زنند توسط خودشان قرائت شده و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

502502

کد خبر: 565677

وب گردی

وب گردی