افتتاح مرکز رشد واحد تاکستان با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با حضور معاون پژهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات رییسه این واحد دانشگاهی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی عصر امروز پس از افتتاح مرکز رشد، از تمامی هسته‌های فن آور مستقر در آن بازدید و ابراز امیدواری کرد که در راستای تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی با محوریت فن‌آوری، روند حمایت از استقرار و رشد هسته‌های فن‌آور با تکیه بر ظرفیت‌های دانشجویی و توانمندی‌های اعضای هیات علمی واحد‌ها ادامه یافته و با تبدیل این هسته‌های فن‌آور به شرکت‌های دانش بنیان منجر به ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی شود.

عباس جهان‌بخشی رییس واحد تاکستان نیز با توجه به حضور دکتر واشقانی فراهانی در این واحد عنوان کرد: افتتاح این مرکز گام بلندی در مسیر تعالی واحد و ورود آن به نسل سوم با محوریت فن آوری است و امیدواریم در آینده با حضور سایر شرکت‌ها و نخبگان شاهد فعالیت‌های چشمگیر آن در عرصه‌های مختلف باشیم.

مهرانگیز قاضی معاون پژوهش و فناوری واحد تاکستان هم با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز و حمایت همه جانبه دکتر جهان بخشی گفت: ۱۸ دفتر کار برای استقرار واحد‌های فن‌آور تجهیز شده است. اکنون ۸ هسته فن آور در مرکز رشد این واحد دانشگاهی مستقر شده‌اند که از این تعداد، ۲ هسته فن آور موفق به ساخت نمونه اولیه محصول خود شده‌اند که برای نخستین بار این محصولات در نمایشگاه فن بازار ارایه شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد تاکستان در مورد سامانه فن بازار بیان کرد: همزمان با آغاز هفته پژوهش سامانه فن بازار که به معنای بازار فناوری و محلی برای مبادلات تکنولوژی است، از سوی وزارت علوم راه اندازی شد و هر کدام از واحد‌های دانشگاهی طرح‌هایی را که قابلیت تجاری سازی دارند را در این سامانه وارد کرده‌اند.
قاضی افزود: روند حمایت از هسته‌ها و شرکت‌های فن آور برای تولید محصول و فروش و در آمدزایی ادامه خواهد داشت و در این زمینه تمام پتانسیل دانشگاه در راستای بازاریابی، ارتقای فنی، بهره برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد حمایت‌های مادی و معنوی به کار گرفته خواهد شد.

20101

کد خبر: 565713

وب گردی

وب گردی