وضعیت تعطیلی فردای مدارس پایتخت/ امروز آلوده‌ترین نقطه تهران کجاست؟

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پیش بینی می‌کنم، فردا مدارس کشور تعطیل نباشد، گفت: تصمیم گیری در این باره بر اساس داده‌های نهایی، امروز توسط سازمان هواشناسی و محیط زیست گرفته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، محمد رستگاری در رابطه با میزان آلودگی هوا و اعلام شدن تعطیلی مدارس گفت: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی پیش بینی‌های رسمی خود را در ساعات ظهر اعلام می‌کند، در صورت نیاز برای تشخیص تعطیلی مدارس به طور مجدد کمیته ای تشکیل خواهد شد تا میزان آلاینده های هوا بررسی و هشدارهای لازم اعلام شود.

او گفت: با مشاهده عددهای میزان آلایندگی در نقاط مختلف تهران پیش‌بینی می‌کنم، فردا مدارس کشور تعطیل نشود. برای رسیدن به دو هدف اینکه دانش آموزان درمعرض آلاینده ها قرار نگیرند و تقاضای سفر را کنترل کرده تا ترافیک کمتر شود و افزایش آلودگی نداشته باشیم، تعطیلی مدارس تاثیرگذار بوده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس، بر اساس داده های نهایی، امروز توسط سازمان هواشناسی و محیط زیست گرفته می‌شود.

رستگاری در رابطه با آلوده ترین نقاط مناطق تهران گفت: آلوده‌ترین منطقه تهران فرمانداری ری 175، پارک شکوفه در منطقه 14 با 164، ایستگاه شهر ری شهرداری در منطقه 20 با عدد 161 است.

فانی: تصمیم گیری در مورد تعطیلی مدارس تا ساعت 14

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه گردهمایی آموزشی رؤسای ادارات استعدادهای درخشان سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: مدارس تهران امروز به‌ دلیل آلودگی هوا تعطیل است. امروز هم جلسه کارگروه آلودگی هوا برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط جوی برای تعطیلی مدارس در روز دوشنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

او گفت: اینکه هوا در چه وضعیتی از آلودگی قرار دارد در تخصص آموزش و پرورش نیست و اینکه آیا این هوا برای دانش‌آموزان مضر است یا خیر، توسط کارگروه آلودگی هوا بررسی می‌شود البته این طبیعی است که ما علاقه‌مند هستیم مدارس برقرار باشد و دانش‌آموزان در مدارس درس بخوانند، اما سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌طور کلی باز بودن یا تعطیلی مدارس تابع تصمیمات کارگروه آلودگی هواست که نهادهای مختلفی همچون وزارت بهداشت و درمان، محیط زیست، آموزش و پرورش و استانداری عضو آن هستند که اگر این ترکیب به جمع‌بندی برسند، مدارس تعطیل می‌شود و آموزش و پرورش مجری مصوبات این کمیته است.

فانی گفت:‌تا قبل از ساعت 14 امروز جلسه کارگروه آلودگی هوا تشکیل شده و درخصوص تعطیلی مدارس در روز دوشنبه تصمیم گرفته می‌شود.

20102

کد خبر: 565743

وب گردی

وب گردی