ابتکار: اوضاع هوا، از سال‌های قبل بهتر است/ باد شروع شده، تعطیلی مدارس ضرورت ندارد

رئیس سازمان محیط زیست گفت: وزش باد الان شروع شده است و به نظر نمی‌رسد ضرورت داشته باشد مدارس تعطیل شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، معصومه ابتکار در گفت و گوی زنده با بخش خبری 14 شبکه یک، درباره آلودگی هوا و آینکه آیا فردا مدارس تعطیل می‌شوند یا خیر؛ اظهار کرد: درحال حاضر خوشبختانه وضعیت آلودگی هوا به هشدار نرسیده است و نسبت به روز گذشته آلاینده های خطرناک کاهش یافته اند.

او گفت: علت آلودگی هوا،گردوغبار و استخراج آلایندها و صنایع های آلاینده شهری است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در بخش معاینه فنی برای کاهش آلودگی هوا فعالیت‌ها به کندی انجام می شود که با همکاری وزارت کشور و راهور ناجا و شهرداری‌ها امیدواریم بتوانیم نظام یکپارچه معاینه فنی خودروها را ساماندهی کنیم.

ابتکار در رابطه با کاهش نسبی آلودگی هوا که امروز رخ داد، گفت: به علت کاهش تردد خودروها ، تعطیلی مدارس ، تعطیلی معادن شن و ماسه در استان تهران، کاهش نسبی آلودگی هوا را شاهد بودیم.

او درباره تعطیلی مدارس گفت: تعطیلی مدارس توسط کارگروه استانها بررسی می شود که با توجه به کاهش آلودگی هوا نسبت به روز گذشته ضرورتی برای تعطیلی مدارس وجود ندارد و در صورت لزوم کارگروه با حضور استاندار تهران تشکیل خواهد شد.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت:بر اثر اقدامات سال‌های اخیر دولت، وضعیت بهتری در هوا داریم و برنامه ما برای آلودگی هوا 15 ساله است.

20102

کد خبر: 565834

وب گردی

وب گردی