عابدینی و رویای دومین حضور در المپیک

رویای مجتبی عابدینی در آستانه تحقق است آنهم در شرایطی که او در بوستون امریکا ناکام بود و تصور می شد که از دور رقابت خارج شده ولی عابدینی سابریست سوادکوهی فقط کافی است یک بار دیگر خودنمایی کند تا سهمیه المپیک را بگیرد و پس از لندن 2012 در ریو 2016 هم حاضر شود.

به گزارش ایسکانیوز ، این ستاره مازنی در جام جهانی امریکا خوب شمشیرزد ولی به یامینیکو فاتح روس پیکارهای جهانی باخت و حذف شد.
شمشیرباز تیم ‌ملی ایران با صعود در جدول رده‌بندی جهانی یک گام دیگر به حضور در المپیک ریو نزدیک‌تر شد.

بعد از پایان مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا، رده بندی جهانی شمشیربازی اعلام شد و سابریست تیم ‌ملی موفق شد در این رده بندی صعود کند. مجتبی عابدینی که در جایزه بزرگ آمریکا به جدول 32 نفره صعود کرد، با شکست برابر حریف روس خود از راهیابی به جمع 16 شمشیرباز برتر جهان باز ماند. با این حال عابدینی در جدیدترین رده بندی جهانی به جایگاه هجدهم صعود کرد.

او که هم‌اکنون 82 امتیازی است پیش از این در رده بیست‌و دوم قرار داشت.

با توجه به این که 14 شمشیرباز برتر رده بندی فدراسیون جهانی راهی المپیک ریو می‌شوند، شانس مجتبی عابدینی برای حضور در المپیک 2016 ریو افزایش یافت.

شانس دیگری که عابدینی برای المپیکی شدن دارد این موضوع است که با توجه به این رده‌بندی تنها دو شمشیرباز از یک کشور به المپیک صعود می‌کنند و بنابراین اگر در بین 14 نفر برتر بیشتر از دو شمشیرباز از یک کشور حضور داشته باشند سهمیه به شمشیرباز بعدی رنکینگ تعلق می‌گیرد.

او کافیست تا در مسابقات بعدی هم چنین وضعیتی را داشته و حداقل تا جمع 32 نفر اول پیش بیاید آنوقت روانه المپیک می شود که اتفاق بزرگی است ضمن آنکه راه را برای حضور دیگر قهرمان کشورمان ممکن می سازد.

602/602

کد خبر: 565849

وب گردی

وب گردی