سرقت ٣‌میلیاردتومانی مأموران قلابی از پزشکان

 اعضای باندی که با معرفی خود به عنوان مأمور از پزشکان سرقت می‌کردند، به دام افتادند. یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «مجید.س» با بیش از ١٥ فقره سابقه دستگیری درحالی‌که به اتهام ارتکاب جرائم مختلف به‌ویژه سرقت‌های تحت پوشش مأمور در زندان به سر می‌برد، خرداد امسال با اخذ مرخصی از زندان خارج و پس از آن متواری شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق پس از این اتفاق هماهنگی‌های لازم قضائی با بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران انجام شد و پرونده برای دستگیری مجید در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. هم‌زمان با متواری‌شدن مجید، سرقت‌های مشابه تحت پوشش مأمور در شهرهای مختلف کشور به وقوع پیوست و در سیستم جامع پلیس ثبت شد. در تمامی این دزدی‌ها افرادی تحت عنوان مأمور، اقدام به سرقت طلا و جواهرات از منازل پزشکان کرده بودند. با توجه به شناسایی تصویر «مجید» از سوی تعدادی از مال‌باختگان، هماهنگی‌های لازم قضائی و انتظامی درباره تجمیع تمامی پرونده‌های مشابه انجام شد و همه پرونده‌ها برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. یکی از شکات که از شیراز به آگاهی تهران مراجعه کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز ١١ آبان از مطب به منزل بازگشتم و قصد ورود به پارکینگ خانه را داشتم که ناگهان دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به من نزدیک شدند و خودشان را مأمور معرفی کردند. آنها مدعی شدند با خودروی من سرقت طلا و جواهرات انجام شده است. آنها به این بهانه از من خواستند اجازه بازرسی منزل را بدهم. من نیز به تصور همکاری با پلیس، پس از مشاهده یک کارت شناسایی که تصور می‌کردم کارت شناسایی پلیس است، به آنها اجازه دادم وارد خانه شوند. آنها حین بازرسی خانه، برگه‌ای را نشان دادند که مدعی بودند فهرست طلا و جواهرات مسروقه است. آنها در ادامه به بهانه شناسایی طلا و جواهرات مسروقه، تمامی طلا و جواهرات داخل خانه به مبلغ ٦٠٠ ‌میلیون تومان را جمع‌آوری کردند و حین خروج از خانه از من خواستند در پی آنها به کلانتری مراجعه کنم. پس از خروج این دو نفر، من نیز به فاصله چند دقیقه، به دنبال آنها از خانه خارج شدم و به کلانتری مراجعه کردم. در کلانتری پیگیر موضوع شدم اما در کمال تعجب متوجه شدم آنها اصلا مأمور نبودند و به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه کرده‌اند».

یکی دیگر از شکات که ساکن شهر یزد است، در اظهاراتی مشابه عنوان کرد دو نفر در پارکینگ بیمارستان به او مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور، با خودرو شخصی وی به محل زندگی مال‌باخته مراجعه کردند. مال‌باخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در پارکینگ بیمارستان درحالی‌که قصد سوارشدن به ماشین را داشتم، دو نفر به من نزدیک شدند و خودشان را مأموران یکی از وزارتخانه‌ها معرفی کردند. آنها مدعی شدند دستور توقیف خودرو من و همچنین بازداشت سرنشین خودرو را دارند. زمانی‌که علت توقیف خودرو را جویا شدم، آنها عنوان کردند از ماشین من در سرقت طلا و جواهرات استفاده شده است. پس از صحبت‌های اولیه، این دو نفر سوار ماشین من شدند و همراهم به منزلم آمدند. آنها به بهانه شناسایی طلا و جواهرات مسروقه، اقدام به جمع‌آوری تمامی طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی ٣٢٠‌ میلیون تومان کردند و سپس از منزل خارج شدند.

کارآگاهان با سلسله اقدامات پلیسی سرانجام موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه «مجید» در منطقه افسریه شدند اما برای شناسایی سایر اعضای گروه، وی را تحت مراقبت‌های دقیق پلیسی قرار دادند. سرانجام دیگر اعضای گروه سارقان به نام‌های حسین.س (٤٤ساله)، جواد.ی (٣١ساله)، حسن.ت (٤٠ساله) و مهدی.ب (٣٣ساله) که همگی آنها نیز مانند سرکرده باند، از مجرمان سابقه‌دار هستند، شناسایی شدند. در ادامه اقدامات پلیسی، مخفیگاه تمامی متهمان در مناطق پاکدست، ورامین، سعادت‌آباد و افسریه شناسایی و هر پنج متهم در چند عملیات هم‌زمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با تعدادی از پزشکان مال‌باخته، صراحتا به سرقت از آنها اعتراف کردند که با شناسایی ٩ مال‌باخته در شهرهای مختلف کشور، ارزش مالی این پرونده تاکنون بیش از سه ‌میلیارد تومان برآورد شده است. سرهنگ کارآگاه داوودفـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان و بررسی پرونده سرقت‌های مشابه در سایر شهرهای کشور تاکنون تعدادی از محل‌های ارتکاب جرائم از سوی اعضای گروه از سارقان تحت پوشش مأمور در شهرهای یزد، شیراز، ملایر، گرمسار، اردبیل، ارومیه، اهواز و بیرجند شناسایی شده است.

سرهنگ داوودفرد در ادامه گفت: از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد موردسرقت اموال قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 565857

وب گردی

وب گردی