پاکسازی ۱۹ معبر شهر تهران از دستفروشان

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از آغاز پاکسازی ۱۹ معبر شهر تهران از دستفروشان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ابوالقاسم چیذری با بیان اینکه در حوزه بساط‌گستران در شهر تهران میان شرکت شهربان و ساماندهی مشاغل تقسیم کار شده است، گفت: جمع‌آوری بساط‌گستران بر عهده شرکت شهربان و معرفی آن برای حضور در شب‌بازارها برعهده شرکت ساماندهی مشاغل است.

او با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت شهری به ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان، توجه به کرامت و درآمد این افراد است، گفت: ما قصد نداریم کسی را از کار بیکار کنیم.

چیذری با اشاره به جمع‌آوری دستفروشان محدوده بازار گفت: این دستفروشان در بازار سرقفلی پیدا کرده و موضوعی برای سودجویی برخی از افراد شده بود و سرقفلی این مکان‌ها به فروش می‌رفت، بنابراین نیاز به برخورد انتظامی در این معبر وجود داشت، اما پاکسازی و ساماندهی سایر معابر از دستفروشان، نگاه صرفا انتظامی نیست.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص دریافت وجه نقد برای اجازه دستفروشی توسط ماموران جمع‌آوری گفت: این افراد ماموران شهربان نبودند، بلکه برخی از افرادی بودند که در خود بازار به عنوان شاگرد و ... فعالیت می‌کردند و از این فضا برای سوء‌استفاده بهره می‌بردند. این افراد با اتصال به قدرت و حمایت اراذل و اوباش، اقدام به دریافت وجه نقد برای دستفروشی می‌کردند.

چیذری با اشاره به پاکسازی ۱۹ معبر دیگر از دستفروشان، گفت: تلاش می‌کنیم با همان نگاه انسان‌محور تا پایان سال تمامی سطح شهر را از دستفروشان پاکسازی کنیم.

او در خصوص بی‌رغبتی دستفروشان برای حضور در شب‌بازارها گفت: این نیاز به فرهنگ‌پذیری شهروندان دارد که بدانند این اجناس همان اجناس و با همان قیمت است و خرید آنها از روزبازارها کمک به انضباط شهری می‌کند.

20102

کد خبر: 566044

وب گردی

وب گردی