هوا فعلاً برای همه اصفهانی ها پس است/ اصفهان امسال ۱۸۶ روز هوای سالم داشت

استاندار اصفهان گفت: از ابتدای سال تا امروز ۱۸۶ روز هوای سالم داشتیم که تعداد روزهای هوای سالم امسال نسبت به دو سال پیش ۱۱۴ روز بیشتر شده ولی تا زمانی که طرح جامع کاهش آلودگی هوا اجرا نشود به وضعیت ایده ال و مطلوب نخواهیم رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از قدس آنلاین، رسول زرگر پور در نشست خبری خود در مورد وضعیت آنفولانزا در استان گفت: به‌محض این‌که در سیستان و بلوچستان و کرمان آنفولانزا شیوع یافت جلساتی با حضور مسئولان بیمارستان‌های استان در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
او گفت: هرلحظه وضعیت آنفولانزا رصد می‌شود و خوشبختانه به مرحله اپیدمیک و همه‌گیر نرسیده ایم و نیازی به تشکیل ستاد بحران در این رابطه نیست.
استاندار اصفهان با اشاره به این‌که روند شیب شیوع آنفولانزا در اصفهان رو به پایین است، گفت: تاکنون در کل استان به‌غیراز کاشان 150 نفر به آنفولانزا مبتلا شده‌اند ولی آمار قطعی از مرگ‌ومیر ناشی از آنفولانزا وجود ندارد.

او در ادامه با اشاره به آلودگی هوا گفت: از ابتدای سال تا امروز 186 روز هوای سالم داشتیم که تعداد روزهای هوای سالم امسال نسبت به دو سال پیش 114 روز بیشتر شده ولی تا زمانی که طرح جامع کاهش آلودگی هوا اجرا نشود به وضعیت ایده ال و مطلوب نخواهیم رسید.
زرگرپور میزان و شاخص آلایندگی امروز شهر اصفهان را ۱۵۰ اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی در وضعیت هشدار قرار داریم و طبق آیین‌نامه دولت نباید مدارس تعطیل می‌شد اما به دلیل استمرار وضعیت هشدار در چند روز اخیر و همچنین شرایط اجتماعی تصمیم به تعطیلی مدارس برای گروه‌های حساس گرفته شد.
استاندار اصفهان در ادامه نشست خبری خود از اختصاص 100 میلیارد تومان برای حوادث غیرمترقبه استان خبرداد و گفت: این اعتبارات برای دو بخش حوادث خاص و پیشگیری تخصیص یافته که تاکنون 50 درصد این اعتبارات محقق شده است.
وی با اشاره به میزان میانگین بارش در طی 8 ماه گذشته عنوان کرد: با توجه به این‌که 25 درصد بارش‌ها در پاییز، 50 درصد در زمستان و 25 درصد در بهار صورت می‌گیرد در پاییز امسال 45 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.
زرگرپور میزان بارش ها در چلگرد به عنوان تامین کننده ی منابع آبی حوضه ی آبریز زاینده رود را ۳۸۰ میلی متر برشمرد و گفت: میزان بارش ها در این منطقه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است ولی در سال گذشته بارش برفی در این زمان منطقه وجود نداشته ولی امسال ۶۰ سانتی متر برف گزارش شده که امیدواریم در زمستان وضعیت بارش ها عادی تر و متعادل تر شود.
زرگرپور در ادامه به برخی از مسائل موجود در شهر اصفهان که سابقه ی بیش ۱۰ ساله دارند اشاره کرد و گفت‌: با وجود گذشت ۱۰ سال زمان، این مسائل حل نشده باقی مانده بود که از این موارد می توان به ۶۸ هکتار از زمین های گل نرگس، ۴۰ هکتار از زمین های چشمه طوطی و ۱۰۰ هکتار از زمین های اطراف تپه سیلک کاشان اشاره کرد.
او گفت: طی ۶ ماه گذشته با پیگیری های جدی صورت گرفته با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مشکل این زمین ها بعد از گذشت یک دهه حل شد.
نام نویسی 81 نفر در استان اصفهان برای انتخابات مجلس
زرگر پور گفت: هیئت‌های اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز نهایی نشده و تاکنون 81 نفر برای نامزدی مجلس در استان اصفهان نام‌نویسی کرده‌اند که 17 نفر آن‌ها در حوزه انتخابیه اصفهان ثبت‌نام نموده‌اند.
او در ادامه به تشکیل 50 حوزه انتخابیه در استان اشاره و گفت: 15 حوزه انتخابیه اصلی و 35 حوزه انتخابیه فرعی در استان بر اساس واجدین شرایط برای انتخابات در نظر گرفته‌شده است.
زرگر پور بابیان این مطلب که در استان یک هزار و 962 شعب اخذ رأی ثابت و 385 شعب اخذ رأی سیار برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پیش‌بینی‌شده است ادامه داد از ۲۶ آذرماه ثبت‌نام کاندیدای مجلس خبرگان شروع‌شده و تا دوم دی‌ماه ادامه داد که منحصراً در فرمانداری شهرستان اصفهان یا وزارت کشور صورت می‌گیرد.
زرگر پور گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده برای استان پیش‌بینی‌شده و برای خبرگان رهبری 5 نماینده در نظر گرفته‌شده است.
او بابیان این مطلب که هیئت اجرایی مربوط به انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری تأیید نهایی شده است افزود: تاکنون 11 نفر برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.
وی به جایگاه ائمهٔ جمعه در خصوص انتخابات اشاره و گفت: شأن ائمهٔ جمعه فراتر از این است که از فردی دفاع و یا علیه شخص دیگری سخن بگویند زیرا امام‌جمعه پدر آن شهر و یا شهرستان هست.
استاندار اصفهان گفت: طبق قانون مادهٔ ۵۹ انتخابات، هرگونه فعالیت تبلیغاتی از صداوسیما و یا میز خطابهٔ نماز جمعه و ... ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می‌شود و بر اساس تبصرهٔ این قانون ائمهٔ جمعه کمی توانمند از کاندیدایی حمایت داشته باشند مگر آنکه کاملاً بدون عناوین باشد.
او گفت: به راین اساس انتظار این است که ائمهٔ جمعه و جماعات و کسانی که میز خطابه در اختیار آن‌ها است در جهت تبلیغ مشارکت مردم و شکوه و عظمت انتخابات یاری کنند که کمک آن‌ها در امنیت و سلامت و شکوه انتخابات می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
زرگر پور ابراز امیدواری کرد که مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با ترکیبی تشکیل شود که بتواند در جهت مصلحت و عزت نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف حرکت نماید.
او گفت: برگزاری باشکوه و باابهت انتخابات، سلامت انتخابات و رعایت قانون، امنیت انتخابات و رعایت حقوق افراد در انتخابات که رهبر معظم انقلاب نیز از آن به‌عنوان حق‌الناس نام‌برده‌اند ازجملهٔ این وظایف است.

ساماندهی موسسات مالی و اعتباری از سوی بانک مرکزی
زرگر پور از برخورد بانک مرکزی با موسسات مالی و اعتباری که فاقد مجوزر نهایی می‌باشند سخن به میان آورد و گفت: بانک مرکزی 2 نوع مجوزشروع کار و بهره برداری برای موسئسات اعتباری صادر می‌کند لذا بانک مرکزی ساماندهی این موسسات را با توجه به تبعات اجتماعی و اقتصادی در دستور کار خود قرار داده است.
او گفت: بانک مرکزی در نظر دارد مجوز موسئسه مالی و اعباری ثامن الحجج را حل کند تا خیال سپرده گذاران و این موسسه را راحت نماید.
استاندار اصفهان در پایان در خصوص آبیاری فضای سبز شهر اصفهان گفت: آبیاری فضای سبز به هیچ وجه با آب شرب صورت نمی‌گیرد و از طریق چاه‌ها با کنتور هوشمند انجام می‌شود اما باید 50 درصد مصرف آب در آبیاری فضای سبز شهر و استان کاهش یابد.

20102

کد خبر: 566076

وب گردی

وب گردی