جشنواره سراسری قرآن حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

دبیر اجرایی دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران آخرین مهلت ارسال آثار منتخب مدارس و اعلام نتایج ارزیابی را تاریخ پنجم بهمن ماه اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مرضیه سادات رضوی ایجاد رقابت سالم در بین طلاب، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های طلاب نخبه جهت حمایت و نخبه پروری و همچنین تجلیل و تقدیر از برگزیدگان قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

او گفت: این جشنواره هر سال برگزار می‌شود و اجرای مسابقات قرآنی، فراخوان مقاله، آثار ادبی(شعر، نمایشنامه، داستان‌نویسی) و آثار هنری از برنامه‌های محتوایی جشنواره است.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مسابقات قرآنی شامل ترتیل قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تفسیر، حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی در مقاطع (۱۰ جزء، ۱۵ جزء، کل قرآن) می‌شود و بخش مقاله نویسی با دو محور «دولت و ملت، همدلی و همزبانی از منظر قرآن و عترت» و «سبک زندگی اسلامی و احیای سنت‌های اسلامی از منظر قرآن و عترت» برگزار خواهد شد.

او گفت: مسابقات قرآنی در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برنامه‌ریزی شده است که همه ساله حدود ۸ هزار نفر از طلاب پایه‌های اول تا پنجم مقطع سطح دو (کارشناسی) در مرحله مدرسه‌ای شرکت می‌کنند. طلابی که ۸۵ درصد امتیاز مرحله مدرسه‌ای را کسب کنند به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند و حدود ۲۰۰ نفر از حائزین امتیازات برتر در مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

رضوی گفت: دعوت به جشنواره قرآنی، اعطای تقدیرنامه و اهدای جوایز ویژه از امتیازات شرکت در مسابقات قرآنی است.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران آخرین مهلت ارسال آثار منتخب مدارس و اعلام نتایج ارزیابی را تاریخ پنجم بهمن ماه و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره سراسری قرآن کریم را اسفندماه سال جاری اعلام کرد .

کد خبر: 566110

وب گردی

وب گردی