معاون اول رئیس جمهوری وارد کیش شد

معاون اول رییس جمهور به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه هفدهمین همایش صنایع دریایی و بازدید از برخی طرح و پروژه ها، دقایقی پیش وارد جزیره کیش شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز(سه شنبه) در بدو ورود به فرودگاه کیش، از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر در هفدهمین همایش صنایع دریایی سخنرانی کند و پس از آن از جزیره هندورابی بازدید خواهد کرد.

بازدید از برخی پروژه های سازمان منطقه آزاد کیش شامل بندر تجاری جزیره، تصفیه خانه فاضلاب 1000 متر مکعبی، ترمینال در دست احداث فرودگاه و نیز محل ساخت نیروگاه جنوبی جزیره کیش از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر یک روزه است.

معاون اول رییس جمهور همچنین در جلسه ای با حضور مدیران مناطق آزاد، با آنان در خصوص نقش این مناطق در اقتصاد مقاومتی گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان میراث فرهنگی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، رییس کل گمرک، دبیر هیأت دولت و رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کنند.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه کیش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم اظهار داشت: هفته وحدت را به مردم استان هرمزگان خصوصاً مردم جزیره کیش تبریک می‌گویم و امیدوارم که روز به روز شاهد وحدت و انسجام هر چه بیشتر در میان ملت ایران و شیعه و سنی باشیم.

دکتر جهانگیری شرکت در همایش صنایع دریایی را یکی از برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و افزود: ایران از فرصت‌ ها و مزیت های فراوانی در صنایع دریایی برخوردار است و توسعه این صنعت باید همواره در دستور کار دولت باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین نقش مناطق آزاد را در اقتصاد مقاومتی نقشی پر اهمیت دانست و گفت: در این سفر با مدیران عامل مناطق آزاد نشستی خواهیم داشت و در خصوص برنامه های توسعه و نیز موانع پیش روی مناطق آزاد گفتگو خواهیم کرد.

201/201

کد خبر: 566327

وب گردی

وب گردی