وزیر دفاع کانادا: خطر گسترش داعش در لیبی و صحرای سینا زیاد است

وزیر دفاع کانادا در سفرش به عراق با رئیس اقلیم کردستان دیدار کرده و نسبت به خطرات داعش در لیبی و صحرای سیناء هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هارجیت ساجان، وزیر دفاع کانادا در سفرش به اربیل با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و با وی در خصوص جنگ علیه تروریسم و نحوه کمک به رویارویی با داعش و کمک‌های کانادا در این زمینه گفت‌وگو کرد.

او همچنین در کنفرانسی مطبوعاتی نسبت به خطرات تروریست‌ها در مناطقی چون لیبی و صحرای سیناء در مصر هشدار داده و گفت: ما باید به تهدیدهایی که در سوریه و عراق با آن رو به رو هستیم و به خطرات احتمالی در شبه جزیره سیناء در مصر و لیبی توجه کنیم. چیزی که پس از تصمیم ناتو برای حمله به لیبی اتفاق افتاد.

وزیر دفاع کانادا همچنین بر لزوم افزایش توان تشخیص تهدیدهای آتی تاکید کرد و گفت: ما باید بتوانیم توانایی‌هایمان در این زمینه را پیش از آنکه مجبور به تشکیل ائتلاف برای جنگ با این تهدیدها شویم، افزایش دهیم.

این مسئول کانادایی همچنین عنوان داشت: من با مسئولان کانادا درباره راه‌های ادامه فعالیت کانادا پس از عقب نشینی نیروهای اوتاوا مذاکره کردم و مقامات کانادایی در اندیشه احتمال‌های مختلف و به ویژه آموزش پزشکان نظامی و ارائه کمک‌های انسانی و امکان ابقای هواپیماهای امدادرسان هستند.

کانادا پیشتر اعلام کرده بود که نیروهایش را از ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا خارج می‌کند.

301302

کد خبر: 566351

وب گردی

وب گردی