ممانعت از ورود دست فروشان به داخل مترو از هفته گذشته/فعالیت روزانه بالغ بر 4هزار دست فروش در داخل مترو

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از ممانعت ورود دست فروشان به داخل مترو طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، سردارمحمدرضا علیپور با اشاره به ممنوعیت ورود دست فروشان به داخل متروی تهران گفت: اقدامات اولیه طی چند هفته گذشته آغاز شد اما از چهارشنبه گذشته- 25آذرماه- این موضوع عملیاتی شد. به گونه ای که هیچ دست فروشی اجازه ورود به داخل متروی تهران را ندارد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه بالغ بر 4هزار دست فروش در داخل متروی تهران اقدام به خرید و فروش کالاهای مختلف می کردند، گفت: داخل مترو جای خرید و فروش نیست چرا که اکثر ایستگاه های مترو دارای غرفه های غذایی و پوشاک است و دلیلی ندارد که داخل مترو دست فروشان حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه روزانه 3میلیون مسافر در 175.5 کیلومترمربع فضای مترو در زیرزمین رفت و آمد می کنند، گفت: در جهت ایجاد امنیت و آسایش برای مسافران مترو این اقدامات در دستور کار قرار گرفت اما برخورد ما با دست فروشان مترو سلبی نیست بلکه ایجابی است.

علیپور با بیان اینکه اکثر دست فروشان شهرستانی و برخی هم از اتباع بیگانه هستند، گفت: تعداد کمی از دست فروشان تهرانی هستند که طی یک ماه گذشته یگان حفاظت شهرداری تهران نسبت به شناسایی این افراد اقدام کرده است .

او درباره همکاری ارگان های مختلف در ساماندهی دست فروشان مترو گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران، پلیس مترو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، یگان ویژه ناجا، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت مترو در این رابطه وارد عمل شده است.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه دست فروشان مترو همانند دست فروشان سبزه میدان و محدوده بازار دارای سابقه زیادی نیستند، گفت: اکثر دست فروشان مترو گذری و تفننی به داخل مترو می آمدند و درآمد ماهیانه آنها تقریبا بین یک تا سه میلیون تومان بود.

او با بیان اینکه از ورود دست فروشان در تمامی ورودی های مترو ممانعت به عمل می آید، گفت: تمامی درب های ورودی مترو از خیابان، گیت کنترل بلیت و فضای بین درب های اصلی و گیت ها (راهروها)، ایستگاه ها و سکوها و در نهایت داخل واگن ها به صورت محسوس و غیرمحسوس کنترل می شود.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه ممنوعیت ورود دست فروشان به مترو به دلیل سلب آسایش و امنیت مسافران مترو توسط آنان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ارایه محصولات بهداشتی قاچاق، ایجاد بستری برای جلوگیری از ورود موادمخدر و همچنین جلوگیری از سوء استفاده ابزاری از کودکان و زنان از دلایل اجرای این طرح است.

او گفت: جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای بانوان، تسهیل تردد مسافران، ممانعت از ایجاد زمینه های اخاذی و نیز آلودگی بصری در متروی تهران از دیگر اهداف این طرح به شمار می آید.

علیپور رضایت مندی شهروندان را هدف نهایی اجرا طرح ممانعت از حضور دست فروشان به داخل مترو خواند.

20102

کد خبر: 566364

وب گردی

وب گردی