ستاره کوئنتین تارانتینو در پیاده رو مشاهیر ثبت شد

«کوئنتین تارانتینو» کارگردان سرشناس آمریکایی در حضور طرفداران و چهره های سینمایی، ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود به نام خود ثبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «تارانتینو» در حالی ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در مقابل تئاتر چینی‌ها به خود اختصاص داد که در این مراسم علاوه بر حضور تعداد فراوانی از طرفداران فیلم‌هایش، همکاران سینمایی با سابقه او از جمله «ساموئل ال. جکسون»، «زو بل»، «جنیفر جسون لی»، «تیم راث» و «ادگار رایت» حضور داشتند.

او فعالیت سینمایی خود را در اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان فیلم‌ساز مستقل آغاز کرد و فیلم «سگ‌های انباری» را ساخت که به عقیده بسیاری از منتقدین خارق‌العاده‌ترین فیلم مستقل همه ادوار است.

«کوئنتین تارانتینو» در سال ۱۹۹۴با ساخت فیلم برنده نخل طلای «داستان عامه پسند» به اوج شهرت رسید. این فیلم از نظر تجاری توانست موفقیت بسیاری کسب کند و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ یاد می‌کنند، فیلم بعدی تارانتینو «جکی براون» نام داشت که به اقتباس از یک رمان ساخته شد.

فیلم بعدی تارانتینو، فیلم مشهور «بیل را بکش» بود که در دو قسمت در سال‌های ۲۰۰۳ و دیگری در اوایل ۲۰۰۴ منتشر شد. این فیلم‌ها به‌نوعی حاوی هنرهای رزمی ژاپنی و روح فیلم‌های وسترن اسپاگتی در خود بودند.

«ضد مرگ» نام فیلم بعدی‌ «تارانتینو» بود و وی سپس شروع به ساخت فیلم مشهور دیگرش، «حرامزاده‌های لعنتی» کرد. این فیلم بر اساس داستانی تخیلی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

«تارانتینو» فیلم «جاگوی آزادشده» را در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.این فیلم روایت‌گر دوران برده‌داری آمریکا است. این وسترن که پرفروش‌ترین فیلم وی به نسبت سایر فیلم‌هایش است و به فروشی بالغ بر ۴۲۵ میلیون دلار دست یافت.

جدیدترین پروژه سینمایی «تارانتینو» فیلم «هشت نفرت‌انگیز» است که تارانتینو پس از افشای بخش‌هایی از فیلمنامه‌اش توسط یک وب‌سایت تهدید کرده بود که برای پنج سال ساخت این پروژه سینمایی را به تعویق خواهد انداخت، اما اوایل سال آن را در یک تک اجرا بصورت نمایشنامه‌خوانی به روی صحنه برد و نهایتا تولید این فیلم را با فیلمنامه‌ای بازنویسی شده آغاز کرد.

«هشت نفرت‌انگیز» از روز 31 دسامبر به صورت محدود و با فرمت 70 میلی‌متری در آمریکا اکران می‌شود و اکران گسترده آن نیز با فرمت دیجیتال از تاریخ هشتم ژانویه 2016 کلید خواهد خورد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، ساخته جدید «تارانتینو» تاکنون در جوایز گلدن گلوب نامزد کسب جایزه بهترین فیلم شده است.
503502

کد خبر: 566410

وب گردی

وب گردی