نسخه دستنویس بتهوون که تصادفی پیداشده حراج شد

صفحه‌ای از دفترچه‌ی یادداشت «بتهوون» آهنگساز بزرگ آلمانی، به قیمت 100 هزار دلار چوب حراج خورد.

به گزارش ایسکانیوز نسخه دست‌نویسی از یک قطعه موسیقی به خط بتهوون که به‌طور تصادفی توسط یک فرد معمولی پیدا شد،‌ به قیمت 100 هزار دلار به حراج رسید.

«برندن رایان» فردی است که این صفحه‌ی ارزشمند را در خانه‌اش پیدا کرد و اعتبار آن را از طریق متخصصان آثار بتهوون به اثبات رساند.

این استاد دانشگاه که از علاقه‌مندان به بتهوون است، پس از دیدن این اثر، خط بتهوون را تشخیص داد. او در ماه نوامبر این دست‌نوشته را به یک دلال آثار آنتیک آلمانی فروخت.

بتهوون این قطعه را برای یک اثر نمایشی به نام «پادشاه استفن» نوشته بود‌. سه سوراخ در بخش حاشیه این برگه نشان می‌دهد که از یک دفتر جدا شده است. بتهوون همچنین یادداشت‌هایی را به زبان آلمانی در کناره این قطعه موسیقی نوشته است.

به گزارش گاردین‌، آهنگساز سرشناس آلمانی در سال 1811 روی «پادشاه استفن» کار می‌کرد. «پادشاه استفن» یکی از کارهای جزیی بتهوون به حساب می‌آید و پیدا شدن دست‌نوشته‌ای از آن و به حراج رفتنش به این قیمت، کمی غیرمعمول است.

این قطعه برای نمایشی به قلم «آگوست ون کوتسه‌بوئه» تنظیم شده بود. داستان «پادشاه استفن» درباره زندگی بنیان‌گذار مجارستان امروزی در اواخر قرن دهم میلادی و اوایل قرن یازدهم است. بتهوون برای یکی دیگر از نمایشنامه‌های کوتسه‌بوئه به نام «ویرانه‌های آتن» نیز قطعه‌ای نوشته بود.

502502

کد خبر: 566454

وب گردی

وب گردی