دیدار دانشگاهیان واحد فیروزکوه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

نشست صمیمی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با دکتر میرزاده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در این جلسه با تشکر از مدیریت کارآمد دکتر علی اصغر رستمی رئیس واحد فیروزکوه گفت: مدیریت ایشان زمینه تحول آموزشی و پژوهشی را در این واحد فراهم کرده است.

او با تأکید بر اینکه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دفتر کار من است، گفت: هرجا که آرم و پرچم دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باشد، من آنجا را دفترکار خود می دانم و تمام تلاشم را برای توسعه این مجموعه بزرگ به کار می بندم.

میرزاده با اشاره به مطالبات و تذکرات دانشجویان، اساتید و کارکنان این واحد گفت: این تذکرات بسیار موثر بوده و به مدیریت دانشگاه در همه 400 واحد دانشگاهی کمک شایانی می کند.

او در پاسخ به مطالبه نماینده اعضای هیأت علمی واحد فیروزکوه درخصوص ارتقاء رتبه اعضای هیأت علمی، گفت: فرآیند ارتقا در دانشگاه آزاد اسلامی در حال بهبود است به طوری که زمان این فرآیند از دو سال و نیم، به 4 ماه کاهش یافته و در حال حاضر هیچ پرونده متوقف شده ای در سازمان مرکزی وجود ندارد و تمامی پرونده ها در دست بررسی هستند.

دکتر میرزاده گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد رشته های چندنظمی و بین رشته ای در دستورکار است و برای ایجاد این رشته ها، برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

حرکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هماهنگ و زنجیره ای است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه حرکت واحدهای این دانشگاه هماهنگ و زنجیره ای است، اظهار داشت: دلیل این امر وجود طرح پرتال جذب هیأت علمی و پرتال سامانه ساها است که به عنوان یک ذخیره فنی بزرگ در سراسر کشور مطرح است.

او با اشاره به اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح جامعیتی بین کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ایجاد کرده به طوری که امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای دیگر می توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.

میرزاده گفت: موفقیتی که طرح ساها کسب کرده، در حدی بوده که وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه آزاد اسلامی خواسته اند که با این سامانه ارتباط برقرار کنند تا یک آزمایشگاه بزرگ ملی شکل بگیرد و دانشجویان و پژوهشگران بتوانند از خدمات گسترده این سامانه بهره مند شوند.

او با تأکید بر اینکه در سامانه آزمایشگاههای همکار 11هزار کارگاه و آزمایشگاه به صورت یک شبکه ملی با یکدیگر مرتبط هستند، ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح، از خرید دستگاهها و تجهیزات اضافی خودداری شود تا صرفه جویی ارزی قابل توجهی صورت گیرد.

دکتر میرزاده از دو طرح در دست اقدام دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و گفت: دو طرح زنجیره ای دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی در حال بهره برداری است که یکی از آنها طرح زنجیره ای سامانه پایان نامه ها و کتابخانه دانشگاه تحت عنوان سیکاد است که در این طرح تمام پایان نامه ها و کتابخانه های دانشگاه یکپارچه می شوند. امیدواریم که بتوانیم در دهه فجر از این سامانه رونمایی کنیم.

او گفت: طرح دیگر دانشگاه آزاد اسلامی، یکپارچه سازی امور اداری و مالی دانشگاه به نام طرح شیماد است که امیدواریم تا پایان سال از آن رونمایی شود.

میرزاده با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه واحد است، گفت: هماهنگی بین تمام واحدها وجود دارد و این واحدها مانند خوشه هایی هستند که به شکل شجره طیبه پرثمری در سراسر ایران پراکنده شده اند.

او با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف گذشته، تمرکزگرایی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در دانشگاه 14 شورای راهبردی و 31 هیأت امنای استانی وجود دارد که بر این اساس 496 نفر در هیأت های امنای استان ها و 280 نفر در شوراهای راهبردی، بدون اینکه استخدام دانشگاه آزاد اسلامی باشند، با این دانشگاه همکاری و همفکری دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این دانشگاه اعتقاد به خرد جمعی وجود دارد، گفت: بر این اساس حتی بخشنامه هایی که در سازمان مرکزی تهیه می شود، برای 15 نفر از روسای واحدهایی که در صف هستند، ارسال می شود تا نظرات خود را ظرف یک هفته اعلام کنند.

همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاههای دولتی از برنامه های اصلی دانشگاه است

او گفت: در راستای تأمین رفاه اساتید، همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی با دانشگاههای دولتی از برنامه های اصلی دانشگاه است اما از آنجا که تعداد آنها زیاد است، یکباره نمی توانیم این همسان سازی را انجام دهیم اما تا پایان سال 96 این امر محقق خواهد شد.

میرزاده با تأکید بر اینکه کسب درآمدهای غیر شهریه ای نیز از برنامه های اصلی دانشگاه است، گفت: در آغاز دوره جدید مدیریت، در دانشگاه آزاد اسلامی 99 درصد وابستگی به شهریه وجود داشت و این در حالی است که در سال 93 این وابستگی به 91 درصد رسید و بنا داریم تا پایان سال جاری وابستگی دانشگاه به شهریه را به 86 درصد برسانیم.

او با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توانسته اند به درآمدهای غیر شهریه ای دست یابند، گفت: به همین دلیل شهریه ثابت دانشجویان در سال 94 افزایش نداشت که این موضوع 340 میلیارد تومان بار مالی برای دانشگاه به همراه داشت. در واقع خانواده ها 340میلیارد تومان کمتر شهریه پرداخت کرده اند و باری از دوش آنها برداشته شده است.

میرزاده گفت: در همین راستا شهریه ثابت دانشجویان در سال 95 نیز افزایش نخواهد یافت.

واحد فیروزکوه در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی پیشرو است

او با بیان اینکه 56 درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: تقریباً 30درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 94 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلف هستند. براساس سند چشم انداز 1404 مقرر شده بود که کشور در پایان سال 1404 به این رقم برسد و این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 94 به این مهم دست می یابد. واحد فیروزکوه در این زمینه پیشرو است و دوبرابر بیشتر از نرمال دانشگاههای کشور، دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد.

میرزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد تا پایان سال 96، 20هزار عضو هیأت علمی جذب کند که از این تعداد، رسیدگی به پرونده 7هزار نفر به اتمام رسیده است. در همین راستا، سامانه فراخوان جذب هیأت علمی، از هفته آینده مجدداً شروع به کار خواهد کرد.

او با بیان اینکه 90 واحد پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال بوده و 40درصد بار آموزش عالی کشور برعهده این دانشگاه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه مشارکت خانواده های فرهیخته ایران است که با پول خود، این دانشگاه را ایجاد کرده و رونق داده اند. این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند.

مبرزاده خطاب به کارمندان واحد فیروزکوه گفت: پرداخت وام به کارمندان در فاز دوم ابلاغ شده و انشاءالله به زودی عملیاتی می شود. همچنین حق مهارت برای کارمندان دارای مدرک تحصیلی دیپلم نیز در دست اقدام است.

برگزاری المپیاد دانشجویی مخصوص دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از سال آینده

میرزاده در پاسخ به مطالبات نماینده دانشجویان واحد فیروزکوه نیز گفت: برگزاری المپیاد دانشجویی جزو برنامه های دانشگاه است که از سال آینده المپیاد دانشجویی مخصوص دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

او با اشاره به راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی توسط دکتر دادگان، گفت: این باشگاه دارای 30 شعبه در استان های کشور است. هدف ما از تأسیس این باشگاه این است که حوزه مسابقات دانشجویی را توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش سرانه دانشجویی در حوزه ورزش گفت: دو سال پیش سرانه ورزشی برای هر دانشجو 5 هزار تومان بود که امروز این مبلغ به 25هزار تومان افزایش یافته است.

دکتر میرزاده گفت: امروز می بینیم که شهرستان های رودهن و فیروزکوه به واسطه وجود دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه خوبی داشته اند. این امر مختص این منطقه نیست بلکه در سراسر کشور، هرجا که واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده، باعث رونق و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن منطقه شده که این دستاورد بزرگ، دارای ارزش بالایی است.

دانشگاه آزاد اسلامی ثابت کرد که با حمایت مردمی کارهای عظیمی به ثمر می نشیند

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی که با ابتکار آیت الله هاشمی رفسنجانی، تأیید امام (ره)، حمایت مقام معظم رهبری و حضور مردم ایجاد شده، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ثابت کرد که با حمایت مردمی کارهای عظیمی به ثمر می نشیند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: البته هنوز هم تنگ نظران و کارشکنانی که از ابتدا با تأسیس این دانشگاه مخالف بودند، می خواهند جلوی توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه را بگیرند اما خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار تحصیلات تکمیلی کشور است و امیدواریم تا پایان سال 60درصد از سهم آموزش عالی در حوزه تحصیلات تکمیلی را داشته باشیم.

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، ایران نمی توانست در بسیاری از رشته ها در پوسته های اول و دوم علم جهانی قرار بگیرد، گفت: چاپ بیش از 60هزار مقاله در مجلات ISI و پایگاه علمی اسکوپوس تنها گوشه ای از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های علمی و پژوهشی است.

او در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد شرکت های دانش بنیان در واحدهای دانشگاهی، گفت: هر شرکت دانش بنیانی که در مجموعه دانشگاه ایجاد شود، از خدماتی مانند وام ارزان قیمت، اجازه دسترسی به کارگاهها و آزمایشگاهها، استفاده از امکانات و زیربناهای دانشگاه و معرفی به سایت آزاد اکسپو برای فروش محصولات تجاری خود دسترسی برخوردار خواهد شد.

رئیس واحد فیروزکوه: دکتر میرزاده با تدبیر، اندیشه و برنامه ریزی توانست مانع خروج منابع انسانی و مادی از کشور شود

دکتر رستمی رئیس واحد فیروزکوه با بیان اینکه خدا را شاکریم که امروز میزبان شخصیتی هستیم که یادگار دوران دفاع مقدس و از مدیران ارشد انقلاب است، گفت: اخیراً بیش از 240 نفر از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، به توانمندی، اندیشمندی، انقلابی بودن و مدیر و مدبر بودن ایشان اذعان کرده و از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کردند.

او گفت: دکتر میرزاده با تدبیر، اندیشه و برنامه ریزی قوی توانسته مانع خروج منابع انسانی و مادی کشور شده و از فرار مغزها جلوگیری کند.

دکتر رستمی در ادامه، سلام گرم امام جمعه شهرستان فیروزکوه را به دکتر میرزاده ابلاغ کرد و گفت: واحد فیروزکوه در میان تمامی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، کمترین حاشیه و تنش را داشته است و مسئولان شهرستان تلاش زیادی برای تقویت این دانشگاه می کنند.

او در ادامه با اشاره به عملکرد دوساله واحد فیروزکوه بیان کرد: با تشکیل جلسات متعدد و منظم در سالهای 92 و 93، پرونده های زیادی برای تأسیس رشته های جدید تشکیل شد.

رستمی با بیان اینکه واحد فیروزکوه در سال 1392 در مقطع دکتری تخصصی دارای رشته نبود و تنها 20 رشته در مقطع کارشناسی ارشد داشت، گفت: در حال حاضر این واحد دارای 8 رشته مصوب در مقطع دکتری تخصصی و 48 رشته مصوب در مقطع کارشناسی ارشد است.

او گفت: همچنین در دو سال گذشته بهبود وضعیت اعضای هیات علمی در واحد فیروزکوه نیز با جدیت پیگیری شده است.

دکتر رستمی با اشاره به خدمات حوزه فناوری اطلاعات در واحد فیروزکوه، گفت: افزایش پهنای باند اینترنتی از 2 مگا بایت به 10 مگا بایت، دسترسی عمومی دانشجویان، اساتید و کارکنان به اینترنت وایرلس و گسترش خدمات تحت وب برای دانشجویان و اساتید ازجمله برنامه های این واحد بوده است.

رئیس واحد فیروزکوه همچنین برگزاری همایش ملی اندیشه های نوین در تحول صنایع ایران در سال 93، میزبانی مسابقات کشوری رشته والیبال در سه دسته اول، دوم و سوم در سال 94، میزبانی مسابقات شطرنج دانشجویی کشور در سال 92 و ... را از جمله مهم ترین رویداد های صورت گرفته واحد فیروزکوه دانست.

مطالبات دانشگاهیان از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

در ادامه این جلسه، نمایندگان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی واحد فیروزکوه به بیان مطالبات خود پرداختند.

دکتر مجیبی، نماینده اعضای هیأت علمی واحد فیروزکوه با تشکر از توسعه علمی دانشگاه، خواستار مواردی ازجمله توسعه تحصیلات تکمیلی واحد فیروزکوه، تحقق برنامه های استراتژیک این واحد، تسهیل در فرآیند ارتقاء اعضای هیأت علمی، عرضه و تقاضای اعضای هیأت علمی در واحدهای مختلف، ضرورت برنامه ریزی نیروی انسانی واحدها، ایجاد رشته های بین رشته ای در واحدهای دانشگاهی، ضرورت نگاه شبکه ای در دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد پرتال های علمی در دانشگاه و تشکیل قطب های علمی و پژوهشی در واحدهای دانشگاهی شد.

مهندس سراج نماینده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه نیز با اشاره به مطالبات کارکنان این واحد، خواستار ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان، تخصیص حق مهارت به کارمندان دیپلمه، اصلاح آیین نامه حق تخصص، یکسان سازی فوق العاده شغل برای کارشناسان ارشد، امکان استفاده کارکنان قراردادی از وام های دانشگاه، تسریع مراحل گزینش کارکنان قراردادی، تسریع روند تبدیل کارمندان قراردادی به رسمی، اصلاح هرم هیأت علمی، پرداخت تسهیلات به کارمندان ایثارگر و پرداخت سختی کار به کارمندان آشپزخانه و رانندگان شد.

مهسا محمدپور نماینده دانشجویان واحد فیروزکوه نیز به روز رسانی سرفصل های دروس دانشگاهی، رفع مشکلات موجود در آزمون های نظام مهندسی، تسریع تأسیس شهر بین المللی دانایی در واحد فیروزکوه، برگزاری منظم مسابقات المپیاد دانشجویی، توجه به توانمندی دانشجویان تمام واحدها، افزایش اعتبار تسهیلات دانشجویی، تقدیر از دانشجویان پژوهشگر و بازنگری در آیین نامه حمایت از مخترعان دانشجو را خواستار شد.

در پایان این نشست، دانشگاهیان واحد فیروزکوه با اهدای هدیه ای، از زحمات دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کردند که دکتر میرزاده هدیه خود را به خانم محمد پور نماینده دانشجویان واحد فیروزکوه تقدیم کرد.

20104

کد خبر: 566541

وب گردی

وب گردی