سومین رمان «مهدی یزدانی‌خُرّم» با نام «سرخِ سفید» مجوز چاپ گرفت

این رمان که تا پیش از این «خون» نام داشت سومین رمان این نویسنده محسوب می‌شود که در هفته‌های آینده به دست نشرچشمه منتشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز «سرخِ سفید» روایتی‌ست از درهم‌تنیدگی تاریخ و انواعِ روایت‌های شخصی در زمان معاصر و سالی در دهه‌ی پنجاه. این رمان سیصد صفحه‌ای که سه سال زمانِ نوشتن‌اش طول کشیده است درباره‌ی آدم‌ها و شخصیت‌هایی‌ست که سرنوشت‌شان در یک روزِ برفی در دی‌ماه سال 1358 به هم گره می‌خورد و تا زمانِ حال می‌آید.
یزدانی‌خُرّم پیش از این رمان «به گزارش اداره‌ی هواشناسی فردا این خورشید لعنتی»(ققنوس) را در سال 1384 و رمان «من منچستریونایتد را دوست دارم» (نشرچشمه) در سال 1391 چاپ کرد که اولی جایزه‌ی رمان «متفاوت» سال و دومی جوایزی چون بهترین رمانِ سالِ «هفت اقلیم» و جایزه‌ی ادبی «بوشهر» و ...را به دست آوردند.

رمانِ «من منچستریونایتد را دوست دارم» تا کنون پنج بار تجدیدچاپ و به زبان‌هایی مانند ترکی،ایتالیایی و انگلیسی ترجمه شده است، که ترجمه‌ی ترکی‌اش چند ماه قبل در استانبول منتشر شد.
این نویسنده همراهِ «لیلا نظامی‌نژاد» ترجمه‌ی کتابی از «رومنگاری» درباره‌ی «شارلدوگل» را نیز در دست چاپ دارد. یزدانی‌خُرّم در حالِ نوشتنِ رمانی به نامِ موقتی «کشیش» است.

502502

کد خبر: 566543

وب گردی

وب گردی