خبری خوش برای دندان پوسیده‌ها/راه‌اندازی ۱۰۰۰ کلینیک دندانپزشکی ارزان

قائم مقام وزیر بهداشت با تایید کاهش مراجعات مردم به مطب دندانپزشکی‌ها به دلیل عدم استطاعت مالی از راه‌اندازی ۱۰۰۰ کلینیک دندانپزشکی ارزان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از افکارنیوز، ایرج حریرچی درباره برنامه‌های جدید برای خدمات دندانپزشکی گفت: دو اقدام خیلی بزرگ در حوزه دندانپزشکی انجام شده است، یکی این است که اقدامات بهداشتی از نظر فیشر سیلندر (پرکردن شیار دندان) و معاینه دندان ها بیش از 7 میلون دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند، زیرا اینها آینده دندان‌های مردم ایران است و خیلی افتخار آمیز است، هم‌اکنون نیز مقاطع اول ابتدایی را تمام کردیم و دوره دوم اول ابتدایی وارد می‌شویم، و می‌رویم به سمت کلاس‌های اول تا ششم ابتدایی.

حریرچی گفت: اقدام دوم هم این است که برخی‌ها که مدام می‌گویند باید فقط باید به بهداشت پرداخت بالاخره مردمانی داریم که 30 - 40 و 50 سالشان است ولی مسواک نزدند و الان دندانهای‌شان خراب است و نمی‌توانیم به آنها بگوییم که می‌رفتی مسواک می‌زدید، بالاخره دندانهای‌شان پوشیده است و باید ما پاسخگو باشیم زیرا این افراد مجبور هستند با قیمت بالا برای رفع این مشکلات هزینه کنند.

او گفت: براین اساس یک بسته‌ای آماده شده است و منابع آن را نیز در طرح تحول دیده شده، مبنی بر راه‌اندازی یک هزار کلینیک دندانپزشکی که با تعرفه‌های منطبق با استطاعت مردم در مراکز دولتی و شبه‌دولتی ارائه خدمات دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تایید کاهش مراجعات مردم به مطب دندانپزشکان به دلیل عدم استطاعت مالی مردم گفت: جامعه دندانپزشکان نیز اذعان دارند که هزینه اینگونه خدمات آنقدر بالا رفته است که مردم خدمات دندانپزشکی را رها کرده‌اند.

حریرچی گفت: براین اساس ما از طریق خرید خدمت از پزشکانی که در حال گذراندن طرح هستند آنها عصرها در بخش‌های عمومی به مردم ارائه خدمت می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نظارت بر مطب های دندانپزشکی نیز گفت: این نظارت‌ها براساس قانون بر عهده سازمان نظام پزشکی کشور است.

20102

کد خبر: 566568

وب گردی

وب گردی