آلیا : ابتکار مسئول اصلی آلودگی هوا وریزگردهاست/ رئیس جمهور باید پاسخگوی کم کاری معاونش باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست مسئول اصلی آلودگی هوا و ریزگردهاست، تصریح کرد: وی بجای انجام وظیفه سازمانی به دنبال کارهای حاشیه است که رئیس جمهور باید پاسخگوی کم کاری معاونش باشد.

فاطمه آلیا نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم کاری و بی برنامه گی رئیس سازمان محیط زیست باعث تشدید آلودگی هوای تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور شده، گفت: از زمان مدیریت ابتکار بر سازمان محیط زیست ما برنامه منظم و مدونی از وی برای رفع معضل آلودگی شهر تهران و کلانشهرهای کشور و همچنین ریزگردها ندیدیم و مدیریت وی هیچ تاثیر مثبتی برای حل مشکلات مذکور نداشته است.

او با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس بشدت از عملکرد رئیس محیط زیست ناراضی هستند، گفت: ابتکار در محیط زیست نه تنها عملکردی در راستا آلودگی هوای تهران و کلانشهرها نداشته، بلکه برنامه ای برای جلوگیری از ریزگردها و گرد و خاک در استانهای خوزستان، سیستان و بلوچیستان و استانهای همجوار نداشته و وضعیت این استانها هم با ریزگردها وخیم می شود.

نماینده شاخص مجلس با اشاره به اعتراضات کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به عملکرد ابتکار گفت: همچنین رئیس سازمان محیط زیست طوری عمل کرد که حتی صدای کارکنان خود را درآورده که برخی از این افراد به نمایندگان مراجعه کرده و از ابتکار ابراز نارضایتی کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند.

آلیا گفت: متاسفانه در روزهای گذشته باخبر شدیم که رئیس سازمان بجای رسیدگی به اعتراضات و رفع مشکلات کارکنان خود، معترضین را بالاجبار از سازمان به ادارات منتقل کرد که در واقع از سوی کارکنان این انتقال تبعید از سازمان تلقی شد.

او تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا گفت: تعطیل کردن مدارس به ضرر دانش آموزان است و راهکاری برای برون رفت از این مشکل نیست. متاسفانه مسئولین بجای حل این مشکل و انجام وظایف خود در اولین و ساده ترین تصمیم به تعطیلی مدارس اقدام می کنند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات و اعتراضات نمایندگان در صحن مجلس در خصوص آلودگی هوا گفت: ابتکار بجای انجام وظایف سازمانی به دنبال کارهای حاشیه ای است و از آنجا که رئیس سازمان محیط زیست مستقیما به مجلس پاسخگو نیست، نمایندگان از رئیس جمهور می خواهند که تذکرات لازم با به معاونش بدهد و در خصوص عملکرد ضعیف و کم کاری وی باید پاسخگو باشد.

آلیا گفت: از آنجا که سازمان محیط زیست برنامه ای برای مهار ریزگردها و جلوگیری از آلودگی هوا ندارد، پس نباید انتظاری از این سازمان داشت.

20102

کد خبر: 566583

وب گردی

وب گردی