علیرضا تابش: گروه اکران کودک و نوجوان  نشاط را به سینماها بازمی گرداند

علیرضا تابش معتقد است که گروه اکران کودک و نوجوان در ترغیب فیلمسازان به ساخت فیلم هایی با موضوع کودک و نوجوان موثر است. او گفت: اتفاق مهمی که پس از ایجاد گروه اکران کودک و نوجوان خواهد افتاد ترغیب سینماگران به ساخت فیلم هایی با موضوع کودک و نوجوان خواهد بود که این موضوع روی تولید بسیار موثر است.

علیرضا تابش، رئیس بنیاد سینمایی فارابی که در جلسه روز دوشنبه، 30 آذر در شورای صنفی نمایش به همراه فرشته طائرپور دبیر شورای راهبری و سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان حضور داشت، درباره هدف اختصاص یک گروه اکران ویژه به سینمای کودک و نوجوان یه خبرنگار ایسکانیوز گفت: شورای راهبردی و سیاست گذاری کودک و نوجوان اردیبهشت امسال با هدف تقویت سینمای کودک و نوجوان در زمینه تولید، اکران و جشنواره تشکیل شد، در حوزه جشنواره که با برگزاری جشنواره نوجوان و برپایی المپیاد فیلمسازی این شورا موفق عمل کرد، در حوزه تولید هم بنیاد سینمایی فارابی از میان فیلمنامه هایی که شورای راهبردی تصویب کرد قرار است بین 8 تا 10 پروژه را حمایت کرده که بخشی از آنها در مرحله پیش تولید هستند و در سال آینده اکران خواهند شد.
او ادامه داد: مبحث بعدی که شورای راهبردی روی آن کارکرده است، راه اندازی اکران سینمای کودک و نوجوان در تهران و شهرستان ها است که این مباحث با نگاه آسیب شناسی مورد بررسی قرار گرفتند.
تابش تاکید کرد: جلسه های متعددی در این باره تشکیل شد و نهایتا نتیجه جلسات یک طرح بود که در این طرح به اکران سینمای کودک و نوجوان با چشم انداز جدیدی نگاه شد، در ادامه به روی طرح یاد شده یک طرح اجرایی مدون شد و در این فرآیند طی شده چندین بار مشورت های مفصلی با سازمان سینمایی و شورای صنفی داشتیم.

تابش افزود : در جلسه ای هم که روز دوشنبه در شورای صنفی برگزار شد جمع بندی جلسات تشکیل شده شورای راهبردی را با شورای صنفی در میان گذاشتیم. جلسه روز دوشنبه در شورای صنفی بسیار خوب برگزار شد و در نهایت قرار بر این شد ما جزییات طرح را برای شورا بفرستیم و امیدواریم که با همکاری سینماها و بخش خصوصی بتواینم شاهد رویش دوباره سینماها با نمایش فیلم های کودک و نوجوان باشیم.
تابش گفت: چند اتفاق خوب پس از تشکیل گروه اکران کودک و نوجوان می افتد یکی اینکه خانواده ها دوباره به همراه فرزاندانشان محلی برای با هم بودن خواهند داشت که به این وسیله نشاط به سینماها باز خواهد گشت. هر چند در ابتدا ممکن است با سینماهای محدودی این طرح را آغاز کنیم.
وی اظهار داشت: اتفاق مهم دیگری که پس از ایجاد گروه اکران کودک و نوجوان خواهد افتاد ترغیب سینماگران به ساخت فیلم هایی با موضوع کودک و نوجوان است که این موضوع روی تولید بسیار موثر خواهد بود.
تابش تصریح کرد: حضور ما در شورای صنفی بیشتر برای مطلع شدن از دیدگاه هایی است که در میان اعضای شورای صنفی وجود دارد، که آنها هم وقتی توضیحات ما را شنیدند بسیار همدلانه برخورد کردند.
علیرضا تابش در پایان تاکید کرد: این گروه اکران با گروه اکران «هنر و تجربه» کاملا متفاوت است، گروه «هنر و تجربه» با مخاطب خاص ارتباط برقرار می کند در حالی که گروه اکران کروک و نوجوان قرار است با مخاطب عام در ارتباط باشد.
503502

کد خبر: 566594

وب گردی

وب گردی