قمری: مربی پیشگامان باید در کمیته انضباطی پاسخگو باشد

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، دادن هرگونه دستوری به ملی‌پوشان برای جمع‌آوری امضا در خصوص درگیری پیش آمده در اردوی تیم ملی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری صبح امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: سال گذشته در رقابت‌های غرب آسیا نتایج خیلی خوبی کسب کردیم و 9 مدال به دست آوردیم و توانستیم یک سهمیه المپیک نیز از آن خود کنیم. خوشبختانه در سال 2015 نتایج خوبی در بخش جاده شکل گرفت. در بخش جاده کسب سه سهمیه المپیک قطعی شده است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: از ابتدای سال 94 اردوهای مختلفی را در بخش کوهستان برگزار کردیم و نتایج خوبی را نیز در مسابقات بین‌المللی به دست آوردیم اما آن انتظاری که داشتیم محقق نشد چرا که در بخش کوهستان هم به دنبال کسب سهمیه المپیک بودیم. این توقع سنگینی بود چرا که زیرساخت‌های لازم برای موفقیت وجود نداشت. خوشبختانه چند روزی است که یک مربی اسلوونیایی کار را در بخش کوهستان برعهده گرفته و تیم را برای مسابقات قهرمانی آسیا در اردیبهشت 95 آماده می‌کند.

قمری عنوان کرد: حضور ما در المپیک کیفی خواهد بود و همین که توانستیم به اندازه دوره قبلی سهمیه به دست آوریم. برای ما افتخار است اما انتظار ما این است که در پیست هم فعال باشیم. در این بخش شانس رجب‌لو از دانشور برای کسب سهمیه بیشتر است و امیدواریم یک نماینده نیز از این ماده در المپیک داشته باشیم. تیم ملی با 32 دوچرخه سوار راهی ژاپن خواهد شد و امیدواریم شانس کسب مدال ما در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش مردان 70 درصد و در بخش بانوان 30 تا 40 درصد خواهد بود. البته شرایط بانوان رکابزن بهتر از قبل شده است و آنها در کاپ آسیایی هم نشان دادند که اگر مورد توجه قرار بگیرند می‌توانند موفق باشند.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر ورزش و هماهنگی‌هایی که صورت گرفته قرار است ساختمان فدارسیون به مجموعه ورزشی آزادی منتقل شود و سعی می‌کنیم این کار را تا پایان سال انجام بدهیم. ضمن اینکه یک پیست کوهستان نیز در آنجا در اختیار ما قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون در بخش کوهستان گفت: چند سالی است که کار در بخش کوهستان را شروع کرده‌ایم و سال آینده به این سمت می‌رویم که نتایج قابل توجهی بگیریم. خوشبختانه بخش خصوصی نیز توانسته همکاری‌های خوبی با ما داشته باشد به طوری که در سال 2015، 80 درصد هزینه‌های مربوط به بخش کوهستان توسط همین بخش خصوصی تامین شد.

قمری درباره انتقادات مربی ایتالیایی تیم پیست از امکانات موجود گفت: با توجه به سردی و آلودگی هوا در تهران تصمیم گرفتیم اردوی تیم ملی را در اهواز برگزار و سعی بر آن شد که شرایط خوبی را مهیا کنیم. به هر حال وقتی یک مربی خارجی کار را در دست می‌گیرد کمی توقع دارد که شرایط بهتر باشد.

وی درباره اظهارنظر مربی تیم پیشگامان مبنی بر کناره‌گیری از لیگ و دریافت پیشنهاداتی از کشور قطر، اظهار داشت: این در اختیار خود تیم پیشگامان است که در لیگ شرکت کند یا خیر. البته این صحبتی که مطرح شده از طرف سرمربی تیم بوده و مدیرعامل باشگاه چنین نظری ندارد؛ ضمن اینکه ما نباید آب در آسیاب کسانی بریزیم که به لحاظ سیاسی با آنها مشکل داریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با انتقاد از رسانه‌ها در خصوص پرداختن بیش از حد به درگیری‌های رخ داده در اردوی تیم ملی، گفت: اختلاف سلیقه بین دو نفر وجود دارد و به نظرم این مسئله ربطی به فدراسیون ندارد به هر حال روز شنبه کمیته انضباطی تشکیل جلسه خواهد داد تا به موضوع رسیدگی کنیم. در فضای ورزشی معمولا چنین صحبت‌هایی میان ورزشکاران مطرح می‌شود. می‌خواهم این سوال را بپرسم اگر برخورد بدی بین سهرابی و احدی با امیر کلاهدوز صورت گرفته پس چرا کلاهدوز به مدت 10 سال با این دو رکابزن در یک تیم حضور داشته است؟ من به هیچ وجه به هیچ ورزشکار، مربی و سرپرست اجازه توهین به فرد درگیری را نمی‌دهم و به شدیدترین شکل برخورد می‌کنم. البته گاهی اوقات موضوع بزرگنمایی می‌شود.

قمری گفت: ما از هیچ کسی جانبداری نمی‌کنیم وپس از طرح موضوع در کمیته انضباطی تصمیم نهایی استخراج می‌شود ضمن اینکه سرمربی تیم پیشگامان نیز به دلیل تشویش اذهان عمومی باید از خودش در کمیته انضباطی دفاع کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با رد دادن هرگونه دستور به سهرابی و احدی برای جمع‌آوری امضا در اردو به منظور تکذیب درگیری رخ داده گفت: هیچ زمانی به خودم اجازه نمی‌دهم و در شأن خودم نیست که چنین کاری کنم. من گفته بودم که باید خویشتن‌داری شود و هر کسی شکایتی دارد برای اثبات حرف‌هایش شاهدی داشته باشد. من به ورزشکاران اعلام کردم که اگر به کمیته انضباطی می‌آیند بر اساس مکتوبات رای می‌دهیم در غیر این صورت رای دادن بر اساس صحبت‌ها ارزشی ندارد. به نظرم پرداختن به این موضوعات حاشیه‌ای کوچک باعث بر هم زدن تمرکز تیم ملی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود ضمن اینکه در زمان انتخاب ملی‌پوشان همیشه اعتراضاتی هست و شاید این مسئله به مزاج برخی خوش نیاید.

وی درباره قرارداد مربیان خارجی تیم کوهستان گفت: قرارداد این مربی تا بازی‌های آسیایی 2018 خواهد بود و او ماهیانه 2700 دلار دریافت خواهد کرد که تامین این هزینه برعهده بخش خصوصی است. البته اگر ما به این نتیجه برسیم که او انتظارات را برآورده نکرده قراردادش را فسخ می‌کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره وضعیت پیست‌های دوچرخه‌سواری کشور عنوان کرد: 14 پیست در حال احداث داریم که 3 پیست افتتاح شده و دو پیست دیگر نیز تا 95 درصد پیشرفت داشته‌اند، ضمن اینکه پیست سرپوشیده ساری نیز 75 درصد پیشرفت داشته درباره استفاده از پیست متحرک منیز باید بگویم که ما اول باید پیست‌های فعلی‌مان را از آب و گل در بیاوریم و بعد به سراغ پیست متحرک برویم.

قمری در پایان درباره خرید 300 دستگاه دوچرخه گفت: بخشی از این هزینه توسط یک خیّر، بخشی دیگر توسط وزیر ورزش و بخش سوم نیز توسط فدراسیون تامین می‌شود. ما 165 دوچرخه برای پیست در نظر گرفته‌ایم که نمونه آن هفته آینده به ایران می‌آید تا درباره‌اش تصمیم‌گیری کنیم. اگر این نمونه خوب باشد درباره خرید دوچرخه کورسی نیز اقدام می‌کنیم ضمن اینکه این دوچرخه‌ها به هیأت‌های استانی اهدا می‌شود.

604/601

کد خبر: 566822

وب گردی

وب گردی