مشارکت نیروی دریایی در فیلم جدید بهمن دان

بهمن دان  از تولید فیلم جدیدش در ژانر دفاع مقدس و مشارکت نیروی دریایی در این پروژه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فیلم نت، بهمن دان بازیگر فیلم های طوفان شن، گارد ویژه، ویرانگر، متهم، هدف، شیرهای جوان و هدف اول و … روز چهارشنبه 25 آذر در حاشیه نهمین جشنواره سینما حقیقت در گفتگو با فیلم نت به گلایه هایش از سینما و آغاز کار جدیدش در ژانر دفاع مقدس اشاره کرد.

وی گفت: سینمای اکشن که به نظر من نفس های آخرش را کشید و خود سینما هم به آرامی به رحمت الهی می پیوندد؛ چراکه ما سینمایی نداریم که اتفاق خاصی در آن رخ دهد و یا فیلم اکشنی در آن تولید شود و یا درام کار شود.

بهمن دان ادامه داد: همه دلبستگی من در سینمای اکشن در سینمای دفاع مقدس بود که اتفاقی برای آن در سالهای اخیر نیافتاد و سینما و همه ما مدیون دفاع مقدسمان هستیم که متاسفانه دفاع مقدس یادمان رفته و به سراغ داستان هایی رفته ایم که اصلا هیچگونه قرابتی با ادبیات و کشور ما ندارد و ما به جای فرهنگ سازی و یادی از شهدا در سینمای دفاع مقدس به سینمایی روی آوردیم که هزینه در آن ارزشی نداره و غیر از فیلم حضرت محمد (ص) بقیه با فروش کمی مواجه شدند.

بازیگر فیلم توفان شن گفت: نمی توانم بگویم که سینما زنده است و دارد کارش را انجام می دهد، سینما آدم ها و متولیان خودش را می خواهد و مدیران خودش را لازم داد که بتوانند سینما را زنده نگه دارند و سرمایه گذاری کنند و آدم هایی که بودند و هستند را سرپانگه دارند، خیلی ها کارشان سینما است ولی دیگر حضور ندارند.

دان با بیان اینکه درآمد من از سینما و تلویزیون نیست، گفت: من متکی به درآمد سینما و تلویزیون نیستم که می توانم زندگی کنم و گرنه افرادی هستند که وابستگی به سینما دارند به هر قیمتی و با هر رولی که پیشنهاد می شود با قیمت نازل بازی می کنند.

وی افزود: این افراد برای فرهنگ کشور کاری نمی کنند و تنها برای گذراندن امورات زندگیشان بازی می کنند و سینما به نظر من سینمایی است که نفس های آخر را می کشد.

بازیگر فیلم گارد ویژه با اشاره به ورودش به تهیه و تولید فیلم گفت: من کار جدیدی دارم که در حوزه دفاع مقدس است و فیلمنامه در مراحل پایانی نوشتن قرار دارد، که خودم نوشتم و اگر بشود برای سال 95 آماده تولید خواهد شد.

دان گفت: تلویزیون به سراغ من آمد و خیلی دوست داشت که این فیلمنامه را به آنها بدهم، چون مدیون تلویزیون نبود اینکار را نکردم و ماجرای فیلم جنگی است که در روزهای آخر دفاع مقدس شکل می گیرد و آمریکایی ها سکوی نفتی ما را هدف قرار می دهد و اگر آقایانی که مدیر هستند و در حوزه دفاع مقدس حضور دارند و میخواهند فیلم خوبی تولید شود یاعلی بگویند و جلو بیان برای تولید این فیلم و نشینیم بگیم که فیلمنامه ای در حوزه دفاع مقدس نداریم.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی برای مشارکت در این پروژه گفت: نیروی دریایی همکاری خودش را اعلام کرده و به وزارت ارشاد بر میگردد که به من اجازه ساخت این فیلم را بدهند.

بازیگر طوفان شن گفت: اسم فیلم «نبرد سهند» است، چراکه سهند و سبلان ما در جنگ ناجوانمردانه در مقابل ناوگان آمریکایی ها بود و به نظر من کار بسیار خوبی می شود اگر همکاری مسئولان باشد، اگر همکاری نباشد ترجیح میدهد فیلم را نسازم.

دان افزود: تصمیم دارم خودم این فیلم را کارگردانی کنم ولی من نیاز دارم که حداقل یک کارگردان خوب بعنوان مشاور کنار من باشد تا بتوانیم با هم این کار ردا انجام بدهیم چون کار سختی است و نمیتوانم بگویم خودم به تنهایی انجام میدهم، فعلا با کسی صحبت نکردم، ولی اسامی هست که باید با آنها صحبت کنم.
503502

کد خبر: 566845

وب گردی

وب گردی