آخرین یافته های علمی جهان در کنگره بین المللی علوم اعصاب

چهارمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی  از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران از دوم دی ماه به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان محمد تقی جغتایی رئیس انجمن علوم اعصاب ایران ، رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: مقالات در دو سطح کلی پایه و بالینی در هقت سالن مرکز همایش های رازی ارائه خواهد شد و تا کنون بیش از 800 مقاله ارسال شده است.

رئیس کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه متخصصان مختلفی از کشورهای چین، فرانسه،ایتالیا،انگلیس و آلمان برای شرکت در این کنگره در ایران حضور یافتند تا آخرین یافته های علمی جهان در حوزه های مرتبط با علوم اعصاب و تجارب علمی خود را ارائه دهند.

دکتر جغتایی ادامه داد: در این کنگره متخصصان به مباحثی چون چون سلول‌های بنیادی عصبی، صرع، اختلالات تکاملی، نقشه برداری مغز، رشد و تکامل کودکان، فلسفه ذهن، علوم اعصاب شناختی، عصب زبان شناسی و توانبخشی عصبی می پردازند.

او با اشاره به این موضوع که متخصصان داخلی و خارجی در این کنگره در حوزه سلول های بنیادی عصبی به چگونگی استفاده از سلول های بنیادی می پردازند گفت: با توجه به اینکه سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی چون سکته مغزی، ام اس،پارکینسون و فلج مغزی تاثیر گذار است قرار است در این کنگره این مباحث به بحث و بررسی گذاشته شود.

به گفته جغتایی، مبانی پایه و بالینی بیماری صرع، در حوزه صرع، اختلالات تکاملی با تاکید بر بیماری اوتیسم، چگونگی تشکیل فرآیند ذهن در حوزه فلسفه ذهن، چگونگی شکل گیری زبان و گفتار در کودکان و اختلالات مربوط به آن، در حوزه عصب زبان شناسی و استفاده از کارکردهای عصبی در توانبخشی و انعطاف پذیری مغز، در حوزه توانبخشی عصبی در چهارمین کنگره بین المللی به بحث گذاشته می شود.

105105

کد خبر: 566983

وب گردی

وب گردی