تفاهم نامه استفاده از سوخت های زیستی برای کاهش آلودگی هوا در تهران

تفاهم‌نامه استفاده از سوخت‌های زیستی، میان ستاد توسعه زیست‌فناوری و شرکت واحد اتوبوسرانی با موضوع استفاده از سوخت‌های زیستی منعقد شد.

به گزارش ایسکایوز به نقل از میزان، تفاهم‌نامه استفاده از سوخت‌های زیستی میان ستاد توسعه زیست‌فناوری و شرکت واحد اتوبوسرانی با موضوع استفاده از سوخت‌های زیستی با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی منعقد شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در مراسم انعقاد قرارداد این ستاد با شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: آلاینده‌های زیست محیطی افزایش یافته‌اند و حدود یک دهه است که سعی می‌کنیم مردم را با مکانیزم تعطیل کردن نهادها از دست آلاینده‌ها نجات دهیم و عدم توانایی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی این سوال را برای مردم ایجاد کرده است که چرا دانشمندان فکری به حال مردم نمی‌کنند.

او گفت: استفاده از سوخت بایودیزل یکی از طرح‌هایی است که ستاد توسعه زیست فناوری با کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در نظر گرفته است که برای بررسی نتایج استفاده از این سوخت با شرکت اتوبوسرانی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم.

به گفته قانعی بر اساس این تفاهم‌نامه به صورت پایلوت از این سوخت در تعدادی از اتوبوس‌های تهران استفاده می‌شود.

قانعی با اشاره به خطرناک بودن سولفور برای سلامتی انسان گفت: سولفور یکی از آلاینده‌های جدی است که هم مطبوع بودن هوا را از بین می‌برد و هم ریه‌ها را درگیر می‌کند به همین دلیل باید به صورت آزمایشی راه‌های حل این آلاینده‌ها را بررسی کنیم تا به یک راه‌حل مناسب برسیم.

20102

کد خبر: 567033

وب گردی

وب گردی