همکاری دانشگاه علامه با دانشگاه‌های ترکیه در زبان ترکی و روابط بین الملل

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از همکاری این دانشگاه با دانشگاههای ترکیه در ۳ محور خبر داد و گفت: پیشنهادات این دانشگاه درباره محورهای همکاری با استقبال طرف مقابل مواجه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، هیاتی متشکل از روسای چند دانشگاه کشور ترکیه و عضو شورای آموزش عالی این کشور از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند. این هیات متشکل از عضو شورای آموزش عالی ترکیه، رئیس دانشگاه استانبول، رئیس دانشگاه ترکی- آلمانی، رئیس دانشگاه فنی ارزروم بود که از دو دانشکده مدیریت و علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی بازدید کردند.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این مراسم به فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و به پیشینه ارتباط دانشگاه علامه با دانشگاه‌های ترکیه در حوزه های عقد تفاهم‌نامه همکاری، برگزاری همایش‌های علمی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

او گفت: دانشگاه علامه طباطبائی در سه محور زبان و ادبیات فارسی و ترکی، هم‌اندیشی و نظریه‌پردازی مشترک میان اساتید و دانشجویان ایران و ترکیه در رشته‌های مختلف و نیز همکاری در زمینه علم روابط بین‌الملل تمایل به گسترش همکاری با دانشگاه‌های ترکیه دارد که این پیشنهاد با استقبال هیات روسای دانشگاه های ترکیه مواجه شد.

پرفسور رحمی اِر، سرپرست هیات دانشگاهی ترکیه نیز در این مراسم این دیدار را فرصتی مناسب برای گسترش روابط میان دانشگاه‌های دو کشور عنوان کرد.

این هیات روسای دانشگاه های ترکیه خواستار افزایش همکاری‌ها میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه های کشور ترکیه شدند که رئیس دانشگاه استانبول به عنوان بزرگترین دانشگاه ترکیه پیشنهاد کرد تا در زمینه تبادل دانشجو همکاری بیشتری با دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد صورت گیرد.

همچنین مقرر شد به منظور اجرائی‌سازی مذاکرات صورت گرفته، دیدارهای تخصصی و کارشناسی میان دانشگاه‌های حاضر صورت گیرد.

20102

کد خبر: 567049

وب گردی

وب گردی